Gå til innhold

Er så sint at jeg nesten sprekker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag har min svigerinne (kjæresten til samboers bror) lagt ut en offentlig melding inne på Facebook siden min der hun skriver Gratulerer med baby på vei, og at hun synes at vi er veldig dristige som ønsker å beholde barnet i og med at vi kun bor i en tre-roms leilighet og pga at samboeren min har flere år igjen av studiet sitt. Det hadde aldri hun turt skrev hun i all offentlighet slik at alle kan se det. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste det. Samboeren og jeg er 30 år, vi eier leilighet, jeg har en stor jente fra tidligere forhold som bor hos oss, vi har bil, og jeg har fast jobb og har inntekt på rundt 400 000 i året. Hva i all verden har hun med å blande seg inn i dette, og i all offentlighet?? Jeg er så rasende at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Har grått i hele dag jeg. Og en ting til: Vi har ikke fortalt til noen andre enn familie at jeg er gravid, og eksen (pappa til datteren min) sendte meg melding i dag og lurte på om jeg var gravid. Selv har hun et barn på 1 år og en jente på 10 år som hun ikke engang har omsorgen for selv. Ikke jobber hun. Hvordan våger hun å komme her å si sånt? Jeg eksplodere snart... Ikke bra for babyen dette her :(

 

Måtte bare få det ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, noen folk altså!

For det første: utrolig frekt å kommentere graviditeten så tidlig på Facebook!

For det andre: det var utrolig frekke ting hun skrev!

 

Men altså, det virker jo som at hun tenker at det er hun som er gravid, for hvis det hadde vært henne, hadde det nok ikke fungert så godt. Men det høres jo ut som at dere er så klare som dere kan være!

 

Når jeg fortalte at jeg var gravid sist gang (endte med SA) til ei venninne fikk jeg som svar: "Wow... og så tidlig i studiet?"

Jeg har studert i 5 år, er halvveis i legestudiet (3 år igjen), har vært gift i 4 år, mannen min jobber, er helt klar for barn nå. Men denne venninna mi har brukt 5 år på ingenting, og begynner nå på et helt nytt studium. Føler at hun overførte sin "ikke klar" holdning til meg, og det er så sårende! Kjenner jeg gruer meg til å fortelle det til henne denne gangen, orker ikke få en sånn negativ reaksjon tilbake!

 

Arrgh, jeg blir sint på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig dårlig gjort, ja. Har hun turt å fortelle deg dette direkte, da, eller bare i full offentlighet inne på nette? Jeg ville ha bedt samboeren min om å ta en telefon til broren sin for å be henne ta ned denne lite hyggelige beskjeden. Det er utrolig smålig å mene noe sånt om noen som virker etablerte nok til å få barn, og ikke minst å annonsere meninga si og graviditeten deres for hele verden! Typisk at dette kommer fra noen som ikke har helt orden i sine egne rekker, er jeg redd...

Fortell oss hvordan der går, er du snill. Jeg hadde også blitt lynforbanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har ringt og pratet lenge med ham. Samboeren min mener at de er redde for å miste all oppmerksomheten de får pga det lille barnet de selv har som er ett år. Og så har de en ide om at alt må være i helt perfekt orden før et barn blir født, helst stort hus og masse penger.

 

Samboeren studerer forøvrig også medisin, så inntekten vil jo komme etterhvert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi legestudenter lever fattig en god stund, men så kommer det seg når vi får jobb:)

 

Uansett, det er så mange barn som vokser opp der de får ALT, og jeg tenker det er ikke så usunt å ikke kunne få alt man peker på. Vi kommer nok ikke til å mangle noe, men det blir heller ikke noen voldsom overflod.

Jeg har et par søskenbarn som har så mange leker at de nesten ikke har plass til å leke på rommene sine. Det er da vel ikke nødvendig?? Men der er man vel forskjellige, tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Og så har jeg jo masse liggende fra datteren min var liten, så barnet får arvet mye utstyr fra henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Så bra at han tok den telefonen! -Godt at han tar ansvar for sin del av familien. Det kan godt våre noe sånt som ligger bak, ja, men det er merkelig at noen er så livredde for a andre skal stjele glansen fra dem. Da har de nok ofte ikke så mye på gang selv. Jeg håper hun fjerner denne proklamasjonen fra nettet snarest, slik at du kan slippe å tenke mer på det. Hvis samboeren din studerer medisin så vet dere jo at det er et sterkt lys i enden av tunnellen, ja!

Hvorfor har hun mistet omsorgen for barnet sitt, da? Kanskje det kan også kan våre en del av bakgrunnen til denne beskjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hun kan ikke være helt vel bevart. Har du svart henne? Det hadde jeg gjort - forsøkt å svare på en behersket måte, men samtidig gitt grundig uttrykk for at dette er noe dere gleder dere stort til, og ikke ser grunn til noen bekymring for. Virker som det kan være litt "sjalusi" inni bildet eller noe... og at hun kanskje forsøker å "ødelegge" dette fine for dere. Hev deg over det, var stolt og glad og selvsikker! Du er gravid - det er jo kjempestort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mistet omsorgen til det eldste barnet sitt til barnets pappa, pga at hun flyttet til en annen by og slet med økonomien og jobb i den perioden. Er egentlig en tragisk historie fordi hun mistet mammaen sin omtrent på den tiden, så hun sendte barnet til pappaen for å få økonomien på beina igjen, og da hun ville ha henne tilbake så ville ikke pappaen sende henne tilbake, så nå pendler hun til dem i ferier o.l. Men for all del, hun er stort sett en oppegående dame, og er flink med det minste barnet. Kjøper masse dyre, flotte ting og er i grunnen ganske så snobbete, så hun mener vel at man må ha masse penger og dyre ting for å være gode foreldre. Jeg har 5 års utdannelse som pedagog, så jeg kan masse om barneoppdragelse, og en ting har jeg lært, og det er at penger er langt fra det viktigste man kan gi barna sine, hvertfall når de er så små! Og by the way, vi har GOD RÅD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig frekt ja. Skjønner godt at du er rasende!

Aner jeg en viss missunnelse eller?

Dere har orden på alt, mens hun har det ikke......... Synes nesten synd på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sterk sjalusi ute å vandrer. Synes at det er helt utrolig at et voksent menneske oppfører seg på den måten. Kanskje du burde konfrontere henne direkte?

Forstår virkelig at du er rasende.

 

Jeg synes det virker som om at dere har alt som barnet behøver:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du? du vet at så lenge hun har skrevet det inne på din side så kan du slette innlegget hennes?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, dette var drøyt. Det mest vanlige er å ringe, sende sms ellers sende en melding til innboksen din - IKKE på wallen der alle kan se!

 

Du har all grunn til å reagere, jeg ville gjort akkurat det samme. Håper du sier det til henne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slettet det fra wallen. Men det stod inne der en stund før jeg oppdaget det. Eksen min hadde hvertfall rukket å se det. Nei, maken til frekkhet. Og hun skal bli tante til mitt barn, uff... Samboeren min og broren er blitt skikkelig uvenner pga dette, så det har jo utartet seg til den familie-spliden. De skjønner ikke hvorfor vi reagerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...