Gå til innhold

Noen som kjenner livmor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid sist, da var jeg riktignok smalere enn nå, men da hadde jeg tidlig en knallhard bump ned mot underlivet. Var ingen tvil om at den var der; husker jeg forsøkte å trekke inn magen, men "bumpen" sto fortsatt ut - hard og "stram". Tok abort i uke 8, så jeg merket dette altså veldig tidlig, men nå er jeg 11+4, og synes ikke jeg kjenner noe som helst hardt; er bare myk mage som alltid :P Er anderledes når den er oppblåst, da er den jo hardere, men ikke på samme måte som den gang. Kan det variere så mye? Trodde kanskje pga. forrige gang at jeg skulle kunne "kjenne det" tidlig. Er det noen andre som kjenner livmoren sin? Og hvor langt er dere isåfall på vei? Har skattejakt nesten daglig jeg, men ingen skatt forløbig :D

Og et lite tilleggsspørsmål når jeg først er i gang; hvor lenge tar dere folat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt usikker på om jeg kjenner livmor, jeg er 11+3. Tror det blir lettere fra neste uke, kanskje.

 

Jeg skal ta folat hele svangerskapet, fordi man trenger det til mer enn bare forebygging av ryggmargsbrokk. Så jeg tar ferdig det glasset jeg har med 100 piller, og etter det tar jeg bare multivitaminer som inneholder 0.2 mg folat, i tillegg til vitamin B12. Dette ble vi anbefalt på forelesning om folat og B12 hos gravide.

 

Men hvis du bare tenker på forebygging av ryggmargsbrokk er det bare første trimester, altså til du er 12+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig mye luft i maven utover dagen, men maven var stort sett normal igjen hver morgen. I slutten av forrige uke (ca. uke 10) , derimot, merket jeg en liten permanent bump nederst på maven selv tidlig på morgenen. Den er veldig liten ennå, men jeg tror dette er begynnelsen på noe stort. He he. Godt å høre at du også, Pelin, kjente dette tidlig, slik at det antakeligvis ikke bare er innbildning fra min side.

 

Jeg har forresten tenkt å fortsette med folat hele svangerskapet. Legen min har bekreftet at dette i hvertfall ikke er skadelig, siden vitaminet er vannløselig og dermed bare skilles ut av kroppen om man tar mer enn kroppen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en bump jeg også, men syns det er vanskelig å vite om jeg kjenner livmoren, for den ligger jo ganske dypt. Det er nok den som er årsaken til bumpen, men mer indirekte på en måte. Tror jeg da:)

Men jeg bruker mammabukse allerede:)

 

Å, det er så kjekt! Gleder meg til magen blir større, og jeg kjenner den lille sparke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har bump - men ikke sånn som dere har :( Jeg har bare en tjukk bumb av sorten "litt-for-mye-god-mat" Jajja, den kommer vel etterhvert :) Da kjører jeg deres råd og fortsetter med folat.

Takk skal dere ha snupps!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...