Gå til innhold

kvalme på jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere andre som er kjempekvalme på jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå. Er bare 6+4, men er utrolig kvalm og uggen hele tiden og spyr innimellom. Synes ikke mat eller småspising hjelper så mye. Nå er jeg helt motløs. Så for meg et sunt og friskt svangerskap med jevn trening og sunn mat. Nå har jeg ikke noe liv, gruer meg til hver ny dag... og det er hele 6 uker til det begynner å gå over. Noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik forrige gang fra uke 6/7 til uke 11 da jeg hadde en MA. Og jeg regner med at kvalmen kommer om noen uker nå også...er 5 uker i dag. Jeg klarte knapt å spise og drakk også svært lite de ukene. Jeg ble sykmeldt pga kvalmen og lå stort sett til sengs hele tiden. Å være i aktivitet gjorde kvalmen bare verre, så jeg orket nesten ikke stå opp. Var bra fra kvalmen 2-3 timer pr dag. Så jeg må si at jeg gruer meg til tiden fremover ja.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser tilbake på det nå, så forstår heller ikke jeg hvordan jeg har klart å komme meg gjennom 5 uker på jobb med denne kvalmen. Men jeg er så "heldig" at når jeg spyr, så gjør jeg det hjemme på badet før jeg reiser hjemmefra, og da føler jeg meg faktisk mye bedre etterpå og utover dagen.

Men for min del så hjelper det å spise fersken og plommer. Prøv bare å ta en dag av gangen. Jeg valgte å fortelle sjefen min om graviditeten relativt tidlig (uke 6?). Da fikk jeg en mye mer forståelse for at jeg ikke orket å være på jobb kl. 8 hver morgen. For meg hjelper det veldig å ta en rolig morgen i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ringevikar for vikar byråer, og sliter også veldig med kvalme nå om dagene,.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Har også bare noen få timer pr dag da jeg er i bra form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jer er 6/3 og blei 50% sykemeldt fra uke ca uke 5. Kvalmen er helt grusom, men for meg hjalp det å kunne jobbe 50% så jeg får den hvilen som kroppen trenger i denne perioden. Håper å være tilbake i full jobb ganske snart. Krysser fingrene for at kvalmen roer seg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...