*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Skjønner at jeg ikke burde lese så mye her inne, blir jo nervøs for alt. Har lest her inne at det er vanlig at hcgen dobler seg ca annen hver dag. I uke 6+0 var den 15000 og i uke 7+0 var det ikke mer enn 33000. det er jo langt fra dobling........ Skjønner jo at det er store individuelle forskjeller hos alle men klarer ikke å la være å bekymre meg. Ser etter blod hver gang jeg er på do selv om jeg ikke har hatt noen tegn til det. Huff,hvorfor kan en ikke bare glede seg over å være gravid.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Du trenger nok ikke uroe deg for hcg-stigningen din høres kjempebra ut, synes jeg:-) Nå er ikke jeg noen ekspert, men så vidt jeg vet fortsetter ikke hcg å fordoble seg annenhver dag etter de første dagene (muligens et par uker). Hcg-nivået når en topp helt i begynnelsen av 2. trimester og går litt ned etter det.
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Fordi jeg hadde så sterke smerter men ikke blødning. Det var legen som ville det. Roligere i dag, litt opp og ned. Gleder meg til kontroll på mandag, hun har ultralyd apparat på kontoret så håper hun vil sjekke at alt ser bra ut.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Hei! Ville bare prøve å berolige deg litt :-) Jeg "hører til" inne på 2.tri. Når jeg var 5+6 fikk jeg målt hcg hos legen min (orker ikke forklare hvorfor), og den var da på 13000. Fikk beskjed om at det var høyt og fint. De fleste lå visst under 10000 på samme tidspunkt. 4 dager senere hadde det steget til 26000. Jeg fikk også litt "hetta" fordi det ikke hadde doblet seg som jeg trodde det skulle gjøre. Gikk derfor grundig til verks i "googling" og rådføring med helsepersonell. Konklusjonen var at når en er ca 6-7 uker på vei, så trenger ikke hcg doble seg lenger. (Da hadde en jo fått SKYHØYE verdier til slutt Verdiene når også et høydepunkt mellom uke 8-10, og så synker de litt/stabiliserer de seg. Jeg håper at alt ordner seg for deg, og at du får et uproblematisk svangerskap! Alt godt ønskes fra
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Tusen takk for den siste, virkelig beroliget nå :-D Vet ikke men noen dager bekymrer en seg mer enn andre. I dag har jeg faktisk hatt min første dag uten intens kvalme og jeg er såååå lykkelig.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå