Gå til innhold

Må spørre igjen; hvordan dokumenteres det at man har vært i arbeid hvis man ikke har fast stilling?

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne i fast stilling snart, og får 5 mnd der før permisjon.

Dvs at jeg har måttet ta litt småjobber her og der for å få fylt opp 6 hele mnd.

Men hvordan dokumenterer man småjobbene? På lønnslippen står det bare hvor mange timer jeg har jobbet hver måned. (må jo jobbe 26 dager)

Tar nav kontakt med alle plassene jeg har jobbet?

Fortsetter under...

På skjemaet jeg sendte nav skrev jeg ned alle arbeidsgiverne jeg hadde i perioden ( de 10 månedene). De sender jo inne inntektsskjema og da får jo nav vite hvor mye du har jobbet hvor.,

ok, men i en periode hadde jeg fast stilling i en butikk. De siste to ukene av denne jobben kan jeg regne med innenfor de 10 siste mnd.

MEN, dette var bare en deltidsjobb, og jeg jobbet ikke hver dag. Men siden jeg var fast ansatt, vil det regne som to uker da (med dårlig gjennomsnitslønn selfølgelig)? eller vil de regne kun de enkelte dagene?

Komplisert dette, men bra hvis noen har peiling. Har sendt e-post til nav, men får ikke svar.

Det regnes som sammenhengende jobbing om du jobber hver 14.dag. Dvs om du har en helgejobb, f.eks kassadame, med jobb hver annen lørdag, vil hele perioden regnes som sammenhengende. Viktig med tanke på om man har opparbeidet seg grunnlag til fødselspenger på minst 6 av de 10 siste månedene før permisjon. NB! Dersom det går mer enn 14 dager mellom hver arbeidsdag, regnes plutselig arbeidsdagene enkeltvis, og dette har dermed betydning for hvorvidt du klarer å opparbeide deg kravet til arbeid 6 av de siste 10 månedene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...