Gå til innhold

smerter i såret

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det vanlig å føle seg støl i såret? Føler det er vanskelig å komme meg inn og ut av sengen osv. det river litt i såret. Er i tillegg valdig øm i huden rundt såret pluss at det buler litt ut.... Er det vanlig?

Hvor mye bør man bevege seg i begynnelsen med tanke på blodpropp. Har ikke orket å tatt noen trilleturer enda , da jeg føler at formen er ganske dårlig.

Det er 10 dager siden mitt snitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9740897-smerter-i-s%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter ti dager vil jeg tro at du snart vil føle deg bedre. Tror det tok ca 12-14 dager før det var greit/tilnærmet smertefritt å komme seg opp av senga.

Jeg hadde ks for snart 3 mnd sider og er fortsatt øm rundt såret. Det er ikke vondt, men ømt når det berøres litt hardt.

Det er helt normalt at det buler litt ut - du er antakelig hoven etter inngrepet. Husk at du er skåret opp og det er brukt sårhaker for å utvide åpningen - du ble ikke behandlet med lett hånd under snittet. Jeg var øm, hoven og blå helt ut til hoftekammen....

Det er vel ikke så mye du behøver å bevege deg i forhold til å forhindre blodpropp. Holder nok at du går litt rundt omkring inne. Og det er jo rett etter inngrepet at faren er størst.

Men min erfaring er at jeg kom meg raskere etterpå denne gangen (har hatt to snitt) fordi jeg var mer i aktivitet. Første gangen tok jeg lite smertestillende og hadde veldig vondt ganske lenge, og jeg lå ganske mye da jeg kom hjem.Denne gangen tok jeg det jeg fikk av smertestillende på sykehuset, var oppe så mye som mulig og levde normalt da jeg kom hjem (dro hjem to dager etter inngrepet). Følte at jeg hadde mindre smerter og var i bedre form raskere denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...