Gå til innhold

noen spm til dere, er så fortvilt...

Anbefalte innlegg

Vel for å prøve å gjør en lang historie kort. Jeg har en muskel sykdom som spesialistene ikke vet navnet på enda. I følge legene er dette en veldig sjelden, og jeg venter fortsatt etter 11 år med tester o.l for å finne ut av hva det er som feiler meg.

Sykdommen gjør at jeg mister muskel masse i bena (muskler går over til fett), og i andre kropps deler, mye tretthet, smerter i ledd (kjennes ut som blå merker) osv osv... veldig mange forskjellig plager, som er vanskelig å gjøre noe med. Det værste er at hoftene som gjør at jeg får problemer med å gå i trapper bla + jeg har null spenst/hurtighet osv.

Ellers er jeg helt i begynnelsen av 20 årene og er skikkelig fortvilet over min egen situasjon, er nå gravid i uke 28 og vi gleder oss fælt til den lille kommer. Et virkelig lystpunkt i hverdagen for min del:=)

Fikk nemlig beskjed om at jeg måtte få barn som ung for de vet ikke hvordan sykdommen kan utvikle seg.

Så det jeg lurer på henvendes til dere andre som har andre sykdommer/syndromer. Hvordan gjør dere det øknomisk?

Foreldrene mine ordnet meg en spesiell barneforsikring, og vi prøve å gå gjennom forsikrings selskapet for å få utbealing, men fikk avslags siden de ikke har noen diagnose.

Ellers har jeg studert i år og fått studielån. Syns det er ganske fortvilende å skulle gå skole og få studielån når legene sier at jeg kun kommer til å klare max 50 % i jobb. (jeg kommer jo da til å ha et MYE dårligere utgangspunkt iforhold til de som kan jobbe 100%)

Yrkesretta attføring er jo blitt mer vasnkelig etter den 26 års regelen kom.

Fikk også avslag på rehabiliteringspenger. :(

Noen som vet hav jeg burde gjøre? Skal prøve å få yrkes retta etter endt perm tid, men tror det kan bli meget vanskelig... :( Legene mener at jeg kommer til å bli 50 % ufør, men dette er jo også noe som er vasnkelig å få igjennom.

er bare så fortvilt og bekymret over hvordan den økonomiske situasjonen... Er så urettferdig at jeg skal være syk, vil jo bare være som alle andre... Og LEI avslag...

Noen som vile dele erfaringer med meg??

Hilsen ei som helst vil være

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9740332-noen-spm-til-dere-er-s%C3%A5-fortvilt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du blir 50% ufør sletter de halve studiegjelden. Noe positivt er det da. Men hvis du er veldig dårlig og synes det er greit å være hjemme en stund med barnet får du sikkert innvilget 100% midlertidig ufør vettu.....

lykke til :)

ok tusen takk for svar.:)

Kanskje jeg bare skal fortsette med utdanningen da... NAv sa at jeg burde søke på yrkesretta attføring, men at det er ganske vanskelig å få siden jeg er under 26 år... men verdt et forsøk iallefall..

Til du anonym: Hvordan syns du det fungerer å være 50 %ufør? Jobber du de resterende 50?

Jeg vet jo at en som ufør ikke vil ha det like bra økonomisk som en som jobber 100 %, men har liksom ikke så mye valg. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...