Gå til innhold

Dere som skal ha trompet eller solosang i kirken... Er dette dyrt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvor mye koster det dere?

Fikk pris av en trompetist i stad, hun skulle ha 1500,- for å spille + penger for evt reisevei. Det er ca 1 times reisevei. Er dette dyrt? Eller hva synes dere??

Håper noen kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har spurt forlover til sambo om å spille trompet, så eg vet ikkje ka som må betales for å gjøre noe sånt... Vi kommer sikkert til å gi ham noe, men han blir jo i bryllupet uansett... Men han måtte tenke på oppdraget da, så enda vet vi ikke om det blir noe trompetsolo i kirka,,,

Skrevet

Fikk tak i en annen trompetist - han kan!!! Det koster oss 1000,- og da spiller han trompet sammen med orgelet til både inn- (wagner lohengrin) og utgangsmusikk (trumpet volountary), 2 solostykker (Gje meg handi di ven og Tir n`a Noir) + alle salmene (3 stk)...

Er kjempefornøyd!!!

Skrevet

vil nok si han du ghar fått tak i er svært rimelig. har inntrykk av at det ligger på ca 1500 og oppover for musikken i kirka. kirka selv betaler ( iallefall her omkring) ca 2000 for en vanlig gudstjeneste

Skrevet

I vår kirke skulle de ha 2500.

Skrevet

1500 må man nok regne med. Husk at de som tar denne typen oppdrag stort sett er profesjonelle musikere som setter av formiddagen med reise, opppvarming og fremføring, og at det går en del tid til øving, samtaler med organist etc. Hvis du har fått det billigere er jo det fint, men 1500 er en helt anstendig minstepris :-)

Hilsen en som er musiker selv.

Skrevet

Synes vel det er nok. Men vet det er mange som tar så mye. Spørs på hvor mange trompetister det er i området. Selv pleier jeg å ta 1000-1500,- Kommer mye an på hvor mye spilling og hvor langt unna det er.

Det er jo bare gøy å spille i bryllup :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...