Gå til innhold

jordmor visste ingenting???

Anbefalte innlegg

var hos jordmor, og det er nå 4 uker igjen til termin. nevnte at jeg var bekymret for å få utbrudd før fødselen, siden jeg har hadd det før, for noen år siden. spurte om det var noe jeg kunne ta, eller gjøre for å unngå å få det frem til fødselen eller om det finnes noe for å hjelpe om jeg eventuellt skal få ett utbrudd, men dette visste hun ingenting om, og hun hadde ikke hørt om noe slikt. hun ringte en lege som også sa at dersom det kom ett utbrudd måtte man ta keisersnitt. men hva med alle disse medisinene dere prater om? de har jo ikke peiling der jeg går.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9740019-jordmor-visste-ingenting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

synd for oss at de ikke vet tilstrekkelig om denne kjønnsykdommen, men det jeg kan anbefale deg er at du snakker med jordmor, lege eller sykehuset og sier at de får undersøke ytterligere. Jeg begynte en uke før termin med tabletter mot herpes utbrudd før/under fødsel. Merket er Valtrex og jeg tar en tablett daglig frem til fødselen starter. Egentlig er det slik at man kun trenger å begynne med tabletter hvis man har førstegangsutbrudd før fødsel fordi det er da stor sjanse for at barnet kan bli smittet. Men min lege og sykehuset bestemte allikevel at jeg skulle begynne på disse selv om jeg IKKE har utbrudd nå. Du skriver at du allerde har hatt utbrudd tidligere og har da antagelig dannet antistoffer. Det er da mindre enn 3 % sjanse for at barnet skal bli smittet under fødsel. Men husk at er det likevel tvil om dette så forløses barnet med keisersnitt. Dette er en avgjørelse som blir tatt når du kommer til føden. Så du kan egntlig ikke forutse hvordan det blir. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...