Gå til innhold

Benta - hatt du vært på Nordica?

Anbefalte innlegg

Jeg starter opp der i august nå - og har hatt en e-maildialog med Dr. Lindenberg også. Ja, han virker kjempedyktig. Håper på å få han til å "vurdere" journalen min. Den ble sendt dit denne uken....

Hva var opplegget ditt der?

Fortsetter under...

Fikk kort regime, og var superforøyd med det.

Første forsøk fikk vi ut ganske få egg (2), og jeg forklarte teorien min om at jeg produserer ulikt antall fra sylus til syklus. Lindenberg var positiv til å gå rett på ny stimulering etter negativt forsøk, denne gangen fikk vi ut bra med egg (7), og nå er jeg jammen meg GRAVID!!

Kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidsmetodene hos Nordica, de gjør ting så ukomplisert og har likevel svært gode resultater.

Masse, masse lykke til videre!

Takk for svar! Lindenberg anbefalte kort regime på meg også - så nå har jeg startet opp med p-piller. Ønsker blastocyst dyrking av eggene og AH og tror det går i orden også.....

Enig med deg. Alt virker så ukomplisert hos de. Så deilig avlsappende oppi alt dette styret.

Hadde du også langtidsdyrking?

Var det tilfeldig at du fikk Lindenberg eller hadde du ønske om det? Jeg vil gjerne at han tar ansvaret for mitt forsøk også. Hvor mange forsøk hadde du tidligere før du lyktes?

Lykke til med graviditeten!

Hei Tinna!

Er forsøk nr 6 på oss nå, så det har vært en lang vei. Vi ble gravide på forsøk 3 i Tromsø, men mistet i uke 11 :-( Ingen god forklaring på hvorfor det gikk galt...Det var en blastocyst vi fikk satt i den gangen, men desverre så har vi ikke hatt nok egg til å gjennomføre dette senere.

Bare tilfeldigheter at vi havnet hos Nordica og Lindenberg, det var faktisk det med hatching som gjorde at vi valgte klinikken. Men det viste seg at det ikke var nødvendig på mine egg.

Er selvfølgelig rimelig skjelven siden vi har mistet en gang før, men inntil videre så bare koser vi oss med tanken på at dette KAN gå bra :-)

Hei Benta

Hvor mange egg bør man ha for å få blastocyster? Trodde at blastocyster ble dyrket frem av et færre utvalg egg siden kvaliteten gjerne blir dårligere jo flere egg man får? Og blastocyster blir det vel bare av de beste eggene man har, gjør det ikke?

Hvor mange egg fikk du da?

Annonse

Antall egg man trenger varierer jo sterkt alt etter kvalitet og evne til å dele seg. Men er det bare to igjen etter et par dager, er det ingen hensikt å prøve å dyrke dem videre, da er det jo bedre å få dem på plass i livmoren. Da jeg fikk inn blastocyst hadde vi 6 befrukta egg, og bare ett som klarte seg til dag 5. De andre gangene har vi hatt vi bare ett eller to og valgte tilbakeføring med en gang.

Denne gangen kunne vi nok strengt tatt ventet et par dager til og sett på utviklingen, men hadde av totalt 7 egg bare 4 tilbake, og 2 av dem hadde dårlig kvalitet. Mulig begge de beste hadde kunnet fortsatt å dele seg til dag 5, men det er alltid en sjanse å ta. Så vi flesket til og satte inn 3 stk på dag 2 :-)

Tror nok Nordica råder dere til beste valget ut i fra forholdene, det er jo umulig fra gang til gang å vite utviklingen på eggene.

Jeg skjønner....delvis. Men må spørre deg:Hvis det ikke er noen vits å dyrke dem videre etter et par dager, men sette dem tilbake i livmoren - da blir de vil heller ikke blastocyster her inne heller, hvis de ikke ville klart å bli blastocyst ved dyrking? Altså, får man ikke egget til å dele seg til blasocyst utenfor kroppen, vil det vel heller ikke bli noe av innenfor eller?

Håper du forstå hva jeg mener...

Hei, kan jeg spørre hvorfor dere velger denne klinikken fremfor en norsk klinikk? Har man større sjans for å lykkes der, og hva gjør dem som ikke de norske klinikkene gjør?

Finnes det noen webadresse dit?

Ble bare litt nyskjerrig...

Annonse

Fillern, fillern, fillern. Jeg håper det bare er et lite triks fra minstemann for å holde dere enda litt lengre på pinebenken.

Akkurat som om ikke dere har sittet på den lenge nok.

Jeg håper så inderlig at hcgnivået skyter til himmels i dag. Lykke, lykke til kjære Benta.

Varm klem fra Storkfrøken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...