Gå til innhold

Morkaken ligger mot magen (sperrer ikke utgangen altså), hvordan gjør de det ved KS?

Anbefalte innlegg

Må ta KS pga seteleie og for trangt bekken, Har morkake som ligger mot magen. Ved et keisersnitt må de vel skjære i morkaken for å komme fram til barnet. Noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle hvordan dette gikk?

Fortsetter under...

det lurer jeg også litt på egentlig, men de tar vel sikkert en ekstra ultralyd for å sikre seg avstanden eller noe, snittet kommer jo ganske langt ned. så alt er jo avhengig av avstanden fra slutten på morkaka og hvor snittet skal være...kan ikke forstå noe annet? noen andre som har andre meninger eller forslag eller som her vært gjennom ks med morkaka frempå magen...

har hatt ett snitt før jeg men da var ikke morkaken frempå magen som den er nå!!!!!

Annonse

Ja halois er det ingen som kan hjelpe oss :) Godt at det er flere som lurr på dette. Trøster meg med at det ikke vil by på et stort problem, i så fall ville vel gynekologen på sykehuset sagt i fra? Da jeg var på sykehuset (Ullevål) og fikk konstatert seteleie og bekkenstørrelse, tok jo gynekologen UL. Da sa hun at jeg hadde morkaka mot magen (hvilket jeg allerede visste), men ikke noe mer i etterkant om at dette vil være problematisk ved KS (hun burde jo tatt det opp da hun på en veldig mild måte argumenterte for vanlig fødsel framfor KS - dette var før røngten av ekken som viste at det uansett ikke var mulig med setefødsel).

Jaja jenter, vi får håpe det dukker opp noen erfarne hoder som kan hjelpe oss. Om ikke annet så kan jeg komme tilbake om en drøy uke å fortelle hvordan det gikk med meg (har KS førstkommende fredag).

min morkake var nær magen ,selv om en del av den løsnet under fødsel så . Jeg måtte ta haste ks, pg.a babyen fikk ikke oksygen nå lengre , de måtte redde hun og de hadde bare noen få minutter på seg.

hos meg skjærte de alt, magen,livmoren ,forsterhinnen og resten av morkaken som de tok ut etter at babyen ble løftet ut , så de må jo gjøre slikt til og komme frem til babyen. men så må de jo også sy deg den indre og ytre delen av livmoren før de lukker deg og så går den siste delen som må syes til slutt er utenfor.

jeg håper at dette hjalp deg litt da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...