Gå til innhold

Er det farlig å gi unga kornmo kjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på barn rundt 3-4 år og oppover.. Naboen mente at det var det værste du kunne gi dem.. :s Har dere noen formening om det?

Skrevet

Nei det er neppe farlig, men ikke så sunt som mange tror :)

Skrevet

er vel ikke det verste du kan gi. men de inneholder masse sukker da. det er det eneste jeg kan komme på

Skrevet

Jaja..nå er Kornmo farlig også :-DDDD Jeg hadde ledd godt :-DDD

Greit at an ikke skal sylte ned unga i sukker..men for pokker da..litt sukker er ikke farlig.. Alt med måte! Er usunt med kostholds hysteri også.

Skrevet

Kornmo er de sunneste av kjeksene fra sætre. Har en oversikt her et sted....skal lete den frem og lage en egen tråd.

Skrevet

Hehe.. var dette vi mente også.. naboen klikka fordi noen hadde gitt ungen demmes kornmo!

Skrevet

hvis du ser på de så kan du faktisk sukkerkornene. så er nok endel sukker i de. neppe så sunne

Skrevet

men så lenge du ikke gir ungen din det hele tiden så ser jeg ikke noe i veien med det. må jo få kose seg de og:-)

Skrevet

DET ER LIVSFARLIG!!! Gir dere virkelig ungene kornmo kjeks??? De kommer til å dø!!! Kombinert med en is og en sjokoladebit så er det rett og slett ikke håp!!! Blir sjokkert over hvor mange uansvarlige mødre det er her inne altså!

Her får snuppa bare salat og gulrøtter - ikke et sukkerkorn innenfor min dør nei! he he he! Særlig!

Alt med måte! Hvorfor er vi så hysteriske??

Skrevet

HahahahahahxD Den var bra:D

Skrevet

Det fikk da snuppa her fra rundt 1-årsalderen, sånn en gang i blandt... Fikk til og med skryt hos legen for at hun spiste grov kjeks (hadde gitt henne da hun var med meg til legen mens hun satt i vogna, sånn at hun skulle holde seg litt i ro he,he), og legen min er skikkelig kostholdsfrik!!

Hvor kan man se sukkerkorna i kornmo? har aldri jeg sett... Men klart det er nok sunnere med et knekkebrød eller en gulrot ;oP

Skrevet

Kornmo innheholder totalt 14% av alle sukkerarter ( dvs ink de som naturlig er i ingredisensene + noe tilsatt vanlig sukker antagelig)

Skrevet

De inneholder en del usunt og herdet fett. Men farlig er det ikke (med mindre det blir for mye av det).

Skrevet

Du skriver:

"naboen klikka fordi noen hadde gitt ungen demmes kornmo!"

Det endrer saken veldig i mine øyne. Kjeksen er kanskje ikke så ille som naboen skal ha det til, men å stikke mat til andres unger er en uting samme hva det var. Og det forstår jeg om naboen reagerer på!

Skrevet

Men skal da den ungen som var på besøk bare sitte å se på at de andre barne spiser kjeks da.. Det var ikke det ho reagerte på.. Men at det var kornmo ungen hennes fikk!

Skrevet

OK, det blir noe annet ja. Er barna på besøk så får de kjeks når de andre får kjeks, helt greit. Jeg bare er så oppgitt over at noen kan stikke godteri og chips ned i barnevogna til andres unger, er visst et helt vanlig problem har jeg inntrykk av. Men da var det ikke det som var tilfelle her.

Skrevet

Vet at de har fjernet mye av det "farlige" fettet i bokstavkjeksen, men det er nok allikevel en del sukker, samt at de ikke er like "grove"....Har ikke begynt meg kjeks til snuppa ennå, men jeg ELSKER bokstavkjeks og Kornmo :-)

Er ikke alt i barnematverdenen som er sunt heller. Jeg kjøpte en pakke med Hipp barnekjeks, og den er jo FULL av sukker og bare hvetemel!!! Endte med at jeg spiste opp den..

Skrevet

Hehe.. den kjeksen er jo god da.. jeg spiste opp pakka til sønnen min jeg.. Hehe.. Var ikke med meningen da men.. ;o)

Men i mine øyne så er kornmo sunt! og godt! Og bør ikke være farlig for barn.. hvertfall ikke fra rundt 4 års alderen..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...