mammatør Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Hei Er det noen som har gode råd for kvalme og sure oppstøt?
Erisa* Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Små, hyppige måltider, og å unngå matvarer du merker du blir dårligere av. Prøv deg litt frem. Noen syns det blir bedre av å drikke melk, du kan jo prøve det! Og så har du jo de vanlige tipsene med ingefær, seaband og sånn, det har jeg ikke prøvd, men mange andre her inne med erfaring fra det:) Lykke til!
smuffe og fruen Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Små, hyppige måltider er alltid bedre enn store og sjeldne måltider... En annen ting er å forsøke å spise mest mulig nøytralt - kan bli kjedelig så det holder, men det KAN funke. Eksempler fra huset her er ei skive eller et rundstykke til frokost, og det går i gulost da det er nøytralt og lett. Middager siste ukene har bestått av myyyye grønnsaker og fisk - fiskekaker, fiskeboller, fiskekaker, fiskekaker... kokt fisk - IKKE stekt fisk... Frukt har fungert veldig bra - spiser frukt til mellom måltider, mange - mange- mange mellom måltider om dagen med frukt... ... det hjelper forresten på magen og, som jo har blitt noe tregere... Lykke til i matutforskingen din!!
Miraluca Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Eg fant akkurat ut at knekkebrød med fårepølse funka på meg. Sikkert fordi det er litt salt og tørt... Eneste eg klarte å få i meg i dag, men er mye bedre etter det. Melkeprodukter virker kvalmende på meg. Ellers har eg begynt å spise noen få flak med salt chips før frokost, kanskje ikkje spesielt sunt, men går sikkert bra siden det ikkje er mengder, det får meg til å få i gang magen littegranne med noe salt som eg klarer holde på før eg putter skikkelig mat der. Er òg lettere å få drukket mer sammen med salte ting. Ellers var det noen som anbefalte meg ingefærtabeletter som du får på helsekost butikkene. Tenkte å kjøpe noen av de til ferien....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå