Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg snakket med en venninne fra Frankrike på msn i går og da kom vi inn på barnevogner. Hun har 2 barn og jeg venter mitt første. Jeg prøvde å forklare hvordan vogn jeg har kjøpt til knerten, og sendte henne bilder av kombi vognen min. Hun synes det så ut som en kjempe god ide å ha hard bag, men mente at dette måtte jo være ett fenomen som ble brukt i kaldere land enn hvor hun bor (hun kommer fra sør-frankrike). Selv hadde hun hverken hatt softbag eller hardbag men bare sportsvogn, teppe og dyne til sine når de var nyfødt. Dette fikk meg til å tenke: Er det fordi det er kaldt at vi har bag? Faller ikke ungen ut om man ikke har det? Hvordan går det an at andre ikke bruker bag overhodet? Nei, dette lurer jeg fælt på. Siden jeg er førstegangsfødene vet jeg jo ikke helt hvordan ungen ligger i vognen eller når man slutter med bag osv. Så tenkte jeg måtte høre med litt mer erfarne enn meg!
allegodetingertre Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 I mange andre land bruker de vogn kun til korte turer, det er ikke normalt å trille tur i mange kulturer. Amerikanere, f.eks, triller normalt ikke tur, der er det mest paraplytriller som gjelder.
Vogndilla Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Det har nok noe med klimaet å gjøre ja. Vi er nok mere opptatt av at vognen er "lun" og god her i nord enn lenger syd. Pluss at her har det jo alltid vært normalt å ha en dypvogn frem til babyen kan sitte for så å bytte til sportsvogn, men er jo mange som bare bruker en sportsvogn her også. Selv synes jeg at babyer skal ligge i harde bagger med gode madrasser i en vogn som er vendt mot den som triller, men der er jo meningene svært forskjellige:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå