Gå til innhold

Kaffe / koffein


Gkm1

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å finne svar overalt, men den "eneste" skadevirkningen jeg finner ang kaffe/koffein er risiko for spontanabort? Jeg er en skikkelig kaffekjærring og får jeg ikke mine kopper om dagen får jeg kraftig hodepine. Har selvsagt trappet ned, men ligger enda godt over anbefalt dose... kan jo ikke være bra for nurket med en mamma som har hodepine hver dag heller?

Synspunkter noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke slutt å leve selvom du er gravid sier jeg..

Om man spontanaborterer har det ikke no med kaffe å gjøre, da er det fordi den ungen ikke er levedyktig uansett.

Hør med mora di eller bestemora di. Garanterer deg at de hølja innpå kaffe når de var gravide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bare drikk kaffe! Jeg har tre sunde og friske barn, og kaffe har jeg drukket hver gang jeg har vært gravid, 2-3 kopper om dagen. Men nå med nr. fire har jeg ikke lyst på kaffe, og det synes jeg er rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ei skikkelig kaffekjærring som du selv selv - har et høyt koffein inntak og er koffeinavhengig - er det godt sannsynlig at babyen din blir koffeinavhengig...

 

Spontanabort i forbindelse med koffeininntak har jeg ikke hørt om, da tror jeg det i så fall må være stooooore doser det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går helt fint så lenge man holder seg til 3-4 kopper per dag.

Ellers har jeg testa en koffeinfri pulverkaffe fra Nescafe. Den var faktisk ganske god, litt av vitsen med å drikke kaffe forsvinner da, men det hjelper litt på kaffesuget.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en skikkelig kaffekjærring egentlig, men prøver å holde litt igjen..Et par kopper daglig er vel ok?

 

Forrige svangerskap mistet jeg helt plutselig all lyst på kaffe, men foreløpig smaker det fortsatt bra. Har fått smaken på iskaffe..Nam nam. Med måte er det nok greit,tror jeg..(håper det?..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker kaffe til den store gullmedaljen. Drikker mindre enn før, men mer enn anbefalt. I forrige svangerskap fikk jeg plutselig en dag helt avsmak på kaffe og regner med det kanskje skjer denne gangen også.

 

Som min kjære doktormann sier - ta det du leser med en klype salt - stol på deg selv - ikke på overhysteriet:o) Han er en meget klok mann han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke kutte ut kaffien, jeg drakk 2 kopper daglig de første ukene. Men etter at kvalmen kom er ikke kaffi godt lengre :(

Ganske kjipt, savner den gode kaffikoppen til frokosten. Håper lysten kommer tilbake snart!

 

Koffein øker hjertefrekvensen og påvirker blodkar hvis jeg husker rett, så det har jo en viss effekt. Å drikke 10 kopper daglig er nok ikke å anbefale. Men 3 går vel fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...