Gå til innhold

har jeg rester av morkaken inni meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt paranoia ....fordi jeg har hoert at du maa ha utskrapning og greier hvis ikke alt kommer ut!!

foler meg litt om i magen...(men vet ikke om det er for jeg allerede har lest at det kan vaere en av symptomene...)

lukter litt rart...men ikke raattent heller....

Har akkurat som en liten oem '"klump" inni navlen min...

Har ikke feber..

fikk en stor klump med blod ut dagen etter foedsel..men det var det, blor, men ikke mye, kanskje litt sann naar en har mensen...men ikke mer. Naa er det en uke siden foedsel...

PLEASE anyone som har erfart dette...mulig/forhaapentligvis er jeg bare litt hypkonder naa!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rart vil det lukte, etter et svangerskap, og det som skal ut er jo friskt blod ikke mens, så det blir litt anderledes. og at du er øm er nok også normalt, jeg var øm i magen et halvt år etter begge mine svangerskap.

den store klumpen med blod som kom er blod som har koagulert i livmoren når du lå/sov, det er heeeelt normalt.

noen blør mye andre lite, om en til to uker kan du kanskje merke en økning/plutselig endel blod da "skurven" der inne løsner.

etter fødselen vil jordmor sjekke kantene på morkaken for å se om den er hel, du ville fått beskjed om det var noe.

men om du bekymrer deg så ville jeg tatt en tur til legen, men jeg tror nok ikke det du opplever er unormalt, det tar bare litt tid å venne seg til sin ikke gravide kropp igjen etter en slik opplevelse!

Gratulerer med vel overstått!

Skrevet

Hvis ikke jordmor har sagt noe tror jeg du skal ta det helt med ro. Sist jeg fødte skrev jordmora i fødselspapirene som ble sendt til helsestasjonen at det var mistanke om at det kunne være rester av morkaken igjen. Da mor kaken kom ut var den visst litt ødelagt, og det kunne sitte igjen noen rester inne i livmoren. Det eneste som skjedde var at det kom ut noe som kunne se ut som morkakerester første uka etter fødselen. Det kom ut sammen med renselsen, og jeg stusset over det. På første time på helsestasjonen ble dette tatt opp av helsesøster, og da skjønte jeg hva som hadde kommet ut. Helsesøster sa at jordmor måtte ha vurdert dette til å være harmløst, ellers ville jeg fått beskjed. Ellers skjedde det ikke noe mer med meg. Renselsen forløp videre normalt og alt OK! Hvis du er urolig over dette her synes jeg du skulle ringe fødeavdelingen, og be om å få snakke med jordmora di, for dette er ikke tiden for unødvendig bekymring!! Du har mer enn nok som det er som nybakt mor!!

Lykke til=)

Skrevet

off!!haaper det!!

sitter her aa graater og er oppgitt over at foedselen ikke gikk som jeg ville og legen jeg hadde var et skikkelig dass!! Vil ikke tilbake til henne!! og sist men ikke minst, vil ikke ha noe opp der.....naar det nettopp har kommet en 3kg unge ut der og sting osv!!

Har angst for aa maatte tilbake til den legen!!!!!!!!

foler og at jeg har nok med aa vaere nybakt mor om jeg ikke skal bekymre meg for masse annet!!!!

ah, hater denne barseltiden....skulle naeten onske jeg kunnet spole fram noen mnd...fordi da vet jeg at alt blir mye bedre!!!!

Skrevet

dette mener jeg med all mulig respekt, men kanskje du skulle hatt noen å prate med?

du har ikke en liten depresjon på gang?

synd du hadde en dårlig fødsels opplevelse, men kanskje det ville hjulpet å få pratet med noen om det? hadde du en prdentlig fødselssamtale før du forlot sykehuset?

Skrevet

eh...depresjon, kanskje det?

nei hadde ikke en samtale foer jeg dro fra sykehuset...

men er bare litt redd for at ikke ting er som de skal..

har ikke depresjon, men syns ikke det er en lett tid de forste mnd..syns liksom det er litt kjekker etterhvert naar jeg har mer "kontroll" over tingene. Husker jeg hadde det slik med forste mann og.

Skrevet

Det er da helt vanlig å være nedfor en uke etter fødselen. Jeg hadde ikke fødselsdepresjon, men hadde noen dager fra ca. 5 dagen og en ukes tid hvor jeg gråt MYE og alt føltes dumt. Det er hvis dette ikke gir seg etter en til to uker, at man begynner å tenke fødselsdepresjon. Akkurat nå er hormonene i vill uorden, før ting stabiliserer seg igjen, og følelsesmessig kan det være ganske turbulent i noen dager. Husker selv at jeg syntes det var så koselig å være høygravid, at jeg noen dager nærmest gikk og sørget over at jeg ikke var gravid lenger=) Dette er en tid hvor det er lov å være litt "sprø"=)

Siden du ikke vil tilbake til legen, var det ikke en jordmor tilstede også?!? I alle fall skal det være skrevet i fødselsjournalen hvis morkaka ikke var hel da den kom ut. Det hadde ikke vært mulig å få en eller annen jordmor til å titte litt i papirene da, mens du har henne på telefonen. Da kan du kanskje få litt informasjon om det er noen grunn til bekymring eller ikke!

• 2 uker senere...
Skrevet

Er vel rimeli normalt å være litt i ulage en uke etter fødsel. Jeg gleder meg heller ikke spesielt til barseltiden, synes den var utrolig slitsom sist. Tror det er mange som ikke synes denne tiden er mest stas. Det blir bedre etter noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...