linran Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 litt frustrasjon en søndagsaften/natt.... er nå i uke 8 og har akkurat bestemt meg for å beholde da dette så absolutt ikke var en del av planen fremover i livet mitt. nå må jeg virkelig gå inn for å skjerpe røykingen... noen som har noen tips til å trappe ned/kutte??? har halvert fra 15-20 om dagen til maks 7-8 fra den dagen jeg testet positivt.... panikken tar meg når debatten om SA/MA herjer her inne, klemmer snart ihjel brystene mine bare for å sjekke at de fortsatt er ømme og leter desperat etter andre tegn på at ting fortsatt er ok med lille. samvittigheten for røykinga tar snart knekken på meg enda røyksuget er faen meg verre enn noen gang... i tillegg er jeg så heldig at det dukker stadig opp nye, rødglødende kviser strategisk plassert rundt om i ansiktet, noe som er nytt for min del tidligere. noen som kjenner seg igjen??
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Hei. Dette med røykingen er ikke lett. Jeg er 15 uker på vei, og har enda ikke klart å slutte, og som deg har jeg kjempe dårlig samvittighet. Ligger nå på 5-6 røyk om dagen. Og har den siste mnd smugrøkt... Ikke stress deg opp med dette med røykingen, vi vet det ikke er bra, men merker med meg selv at jeg får mer lyst på røyk når jeg tenker konstant på at jeg ikke burde. Ta en dag av gangen og kutt ned litt hver uke. Du skal se vi klarer å slutte helt om noen uker. Og det med kviser, å er dette helt normalt, det er homonenje, noen får mange, andre ikke i det hele tatt. Får nå kviser på de utroligste steder...he he. Men er nok ikke mye vi får gjort med det. Det hører med svangerskapet. Lykke til:)
barnII 15.02.08 Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 hei!! føler med deg og skjønner godt at dette er vanskelig. jeg var kjempe heldig å greide å slutte å røyke på dagen begge gangene jeg ble gravid. (så da får jeg krysse fingrene på at jeg ikke begynner igjen etter denne gangen) det som hjalp på meg at hver gang jeg fikk lyst på tenkte jeg på bebin. på hvor liten og uskyldig den er og hvordan den krøller seg sammen hver gang man trekker inn røyken. også tenkte jeg at hvor egoistisk må jeg være. også tenkte jeg også at det er jo bare for noen mnd. jeg kan jo ta meg en røyk så fort bebin er ute. hallo så viktig er ikke røyken at jeg ikke kan vente. hva er viktikst??? røyken som er usunn eller bebin som er vakker og uskyldig. håper dette heller kan hjelpe deg enn å gi deg mer dårlig samvittighet. det hjalp på meg røyk lysten gikk fort over når jeg kom over det verste. PS!! hver gang man får lyst på en røyk, begynn med noe som gjør at du glemmer det....så går lysten over for en periode og når den kommer igjen vet du hvordan du glemte den for en stund. til slutt tenker du sjeldnere og sjeldnere på den. d DA STYRER IKKE DEN LIVET DITT LENGER MEN DU STYRER LIVET DITT. OG DET ER BARE HELT NYDELIG LYKKE TIL
linran Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 takk for svaret! mye å kjenne seg igjen i der! jeg stresser med å slutte nå. det kan heller ikke være særlig bra for lille. jeg vet det er skadelig og pyton, har som sagt akkurat tatt den endelige avgjørelsen på å beholde. røyksuget bare vokser hver gang jeg tenker på at nå kan/bør jeg ikke røyke mer. har røykt i snart 10 år, mange rutiner som må brytes. morgenkaffe og røyk blir nok den verste. vil nok savne den etter sex også!! hehe:)) regner med kvisene er en del av pakka, men gud hvor irriterende!! aldri hatt kviser før!! hehe:)) de er helt sikkert verdt det senere;))
linran Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 du var utrolig flink som klarte det på dagen! skulle virkelig ønske en slik ånd kom over meg også! tusen takk for mange tips!!! lykee til til deg også!!)
Gjest Lenchen Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg røyka da jeg ble gravid med nr 1. Først gikk jeg over til å røyke de mildeste på markedet. Jeg sluttet innen en uke, men måtte gjøre noe som erstattet røyken. Jeg begynte å strikke babytepper, for å holde hendene igang, hehe. Men det hjelp faktisk. Etter fullført amming begynte jeg å røyke igjen, men sluttet da ved hjelp av akupunktur, noe som var helt fantastisk. Det kan jeg anbefale alle å prøve. Har ikke røykt et trekk siden jeg fikk den første nålen for 6 år siden Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Jeg og må slutte..men er ikke lett. sist sluttet jeg da veene begynte men dumme meg begynte igjen etter 4 mnd.jordmora trodde ikke jeg hadde røykt for morkaken var kjempeflott sa hun, me jeg spiste sunt da og tok vitaminer hver dag. må slutte snart..det er hardt,var lettere på vei til sykehuset for de neste dagene hadde jeg ikke tid til røyk uansett og da var den lille kommet. ville ikke utsette henne for lukten
kariuss Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Du, kjenner meg så igjen i røykinga di.. så måtte bare kommentere litt her. Jeg slutta etter jeg hadde visst jeg var gravid i 3 dager ca. Fikk så dårlig samvittighet og er egentlig ikke så rart. Ikke for å gi det mere dårlig samvittighet, men er egentlig ganske dårlig gjort å røyke. Jeg så en video en gang på u-skolen om at hver gang moren trakk inn, rykket forsteret skikkelig til og det så helt forferderlig ut! hadde du sett den, hadde du nok slutta på dagen. Jeg sleit SKIKKELIG med å slutte å røyke! Men etter 2-3 uker er alt bra. Ikke røyksugen engang!! Håper virkelig du kan slutte å røyke, er ganske egoistisk! Dessuten slår det bare tilbake på deg selv hvis ungen får masse problemer. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå