Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Ble litt inspirert av en diskusjon vi hadde på "livssynsdebatten" Er homofili medfødt eller noe man velger å bli?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg er i ferd med å bli det!!!! skyldes alt for mange dikøstinge kjerringer i Norge i dag:-)
Tally Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Hmm. Hvis du er en skikkelig selvplager, så er det å velge å bli homo utrolig nok relativt populært - til og med i land som ettertrykkelig forbyr slik aktivitet. Opp gjennom historien har disse menneskene villig gått i fengsel og blitt hånet og trakkasert på det grusomste, men herre fred - er man selvplager, så er man selvplager! Noe annet er ikke å forvente fra slike mennesker. Andre ønsker bare oppmerksomhet og er villig til å leve et helt liv med en person av samme kjønn kun for å provosere sine nærmeste eller for å komme i avisen/på TV. Så ja, homofili er noe man velger å bli....
Tally Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg synes du bør prøve det, dr.yppert! En del hunkjønn ser jo på det som en utfordring å "omvende" slike, he, he
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg tror de er "født slik", men så har du jo unntaket da "wannabe" homsene/lesbene..."jeg følger med tiden"......
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Er heterofili et eget valg, da? Føler ikke akkurat det selv.
KaMa Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Du kan jo prøve på å bli seksuelt tent på en dame, eller forelsket i en dame, så finner du jo ut om det er et valg eller noe man er fra fødslen.
Gjest ->>- Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Om det er medfødt vet man ikke. Valgt er det nok sjelden, i hvert fall som i type "bevisst valg." Når valgte du å ha forelske deg i det/de kjønn du måtte ha en preferanse for, liksom?
ragna Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 tja, det vil aldri finnes noe fasitsvar på dette spørsmålet.... de homofile som finnes i min vennekrets har vært homofile fra vi satt i sandkassen og lekte sammen.........så tjo, mener det er medfødt. men innen denne medfødt kategorien må man også huske på at mange "gjemmer" bort legningen i den tro at de skal bli kvitt den.....for så å "finne tilbake" i voksen alder. noe vi medmennesker har stor skyld i. der finnes kanskje svaret på hvorfor noen "plutselig" blir homofil? hvem har "lyst" å være homofil i dette samfunnet?
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har. Lyst, altså. Men det betyr ikke at jeg har bevisst valgt det.
hårsår Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Vanskelig å si, men tror at i ung alder blir det avgjort hvilken side en "bikker over til". Siste årene på barneskole avgjøres det ca. er ihvertfall min erfaring. Alle må igjennom en identitetssjekk da, så jeg mener det er da. Fra fødselen er en født med en viss identitet og personlighet, og det er de som ikke helt er sikre ennå som kan få problemer med å finne sitt rett jeg. Derfor kan en ofte bli litt eldre før en ordentlig oppdager hvor man står.
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Vet ikke om jeg forstår deg helt riktig, men du mener at det først i de siste årene på barneskolen avgjøres hvorvidt man blir homo, streit eller noe helt annet? Hvorfor skulle det bli det, og skulle eventuelt være avgjørende faktorer?
M by M Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Jeg tror det er noe man er født som akkurat som at man er født heterofil. Men jeg tror likevell det er et avvik fra normalen selv om det er litt krasst å si det. Det er jo meningen at vi mennesker skal kunne lage barn selv. Men jeg har ikke noen negative meninger om homifili. Sønnen til kontordama på jobben er homofil og vi snakket litt om dette i lunsjen i dag. Og hun sa at han alltid har vært det og det er hun ikke i tvil om. Jeg tror henne.
KaMa Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Er eneste poeng med sex, kjærlighet, forelskelse osv, at det skal resultere i formering? Hvorfor puler kvinner mens de er gravid, når befruktningsystemet ikke funker, etter overgangsalder osv? Det vi i dag ser på som normalen har ikke alltid vært slik. I det gamle Hellas var sex blandt menn ganske så utbredt, likeså i romertiden, i tiden før Kristus. Verden og historien ble ikke skapt ved Kristus fødsel. Og hva som ville vært normalen, om man ser bort fra kristendommens innflytelse i samfunnet vårt, kan man jo spekulere i. Jeg tviler seriøst på at det er et valg noen tar. I så fall er det fryktelig rart at noen velger å ta sitt liv som en konsekvens av valgt seksuell legning. Om man går litt tilbake i tid og ser på hvordan homofile er blitt behandlet og sett på, så er det totalt urimelig å tro at dette er noe de skulle ha valgt. Er det en konsekvens av at det er lettere å være homofil i dag at man spekulerer sånn?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Åh....du er så kjedelig KaMa. Altfor seriøs etter hva som kler deg
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #18 Skrevet 3. juli 2007 Haha, neida det er du ikke. Men jeg skal la deg leve i trua, og nå fikk du jo mulighet til å opphøye deg selv enda en gang
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #19 Skrevet 3. juli 2007 Nå er det vel bevist at det er en forskjell i en del av hjernen til enkelte homofile menn... Hvordan var dette nå, da? Jeg er skikkelig dårlig på dette, men jeg gjør et forsøk. Menns hjerner er større (ikke bedre) enn kvinners, denne delen, som jeg ikke husker stor mer om enn formen, og omtrent plasseringen (synd vi ikke kan tegne og peke her), er i snitt mindre hos homofile menn enn hos heterofile, omtrent på størrelse med tilsvarende del av en kvinnehjerne. -Dette er statistikk, selvfølgelig, og vi snakker om hjernene til folk som ER homofile, det er lite trolig det kan brukes som prediksjon på det stadiet forskninen befinner seg nå, eller befant seg da programmet jeg så ble laget... Jeg kan ikke huske om det ble sagt noe om kvinnehjerner, om tilsvarende forskjeller ble funnet hos lesbiske. Uansett, dette tyder relativt klart på at homofili er biologisk. Likevel er det mye som tyder på at homofili / homofil praksis er mer utbredt i kjønnssegregerte samfunn, som klostre, fengsler, fuglebur (for å nevne at homofili ikke utelukkende er et menneskelig fenomen, mange dyrearter er kjent for homofil praksis, rosenkakaduen er den mest kjente/best studerte i så måte). -Så er spørsmålet om dette egentlig er veldig viktig? Vi er vel forbi det stadiet da homofili ble forsøkt "medisinert", eller? -Et lite malapropos; i bibelen står det at det er synd å spille sin sæd til jorden, hvorfor tror folk at det handler om menn som har sex med menn egentlig?
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #20 Skrevet 3. juli 2007 Selvfølgelig er KaMa mer spennende og mye mer interessant for ikke å snakke om troverdig, enn en hvilkensomhelst anonym. Dette er hevet over enhver diskusjon. -Tør du å titte fram og si meg i mot dumme anonym?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #21 Skrevet 3. juli 2007 Oi, nå var du skummel, Lilja Ja, jeg gjør det, men føler ikke noe behov for å bevise det.
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #22 Skrevet 3. juli 2007 -Og troverdigheten? Hallo??? En anonym som påstår at hun våger å ikke være anonym, men ikke gidder å bevise det; omtrent som røykere som påstår de kan slutte når som helst. -Jeg gidder ikke le av deg en gang. -Men jeg må innrømme at jeg morer meg bittelitt over det kjappe svaret på et innlegg stilet til "dumme anonym".
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #23 Skrevet 3. juli 2007 Jeg røyker og jeg klarer ikke slutte med engang. Faktisk er det litt umulig. Men det er fint at du koser deg, Lilja. Er så gøy å se at du alltid fyrer deg opp skikkelig over slike innlegg som mine over her og legger masse i å svare spydig og du-verden-så-saklig. Nå går jeg og tar en røyk og lager middag.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #24 Skrevet 3. juli 2007 Jeg bryr meg heller ikke om hva du mener om min troverdighet. Til opplysning er dette internett og jeg er anonym. Who cares?
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #25 Skrevet 3. juli 2007 OK, nå drar jeg på smilen;-) TO innlegg om hvor lite du bryr deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå