Gå til innhold

Smart seng til lite barnerom - for snart treåring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere kjøpt etter sprinkelsenga? Veslejenta blir tre år til høsten, og sover foreløpig godt i sprinkelsenga (klatrer lett inn og ut). Nå har jeg tenkt å kjøpe ny seng, men blir sånn i tvil! I dag har hun også en sovesofa på rommet sitt, slik at det lett kan brukes som gjesterom. Når hun får større seng må den ut, og da taper vi gjesteplassen....hvis hun ikke skal få stor seng da...??

Alternativer:

- vanlig barneseng (tenker typen som holder til hun trenger voksenseng)

- uttrekksseng (som begynner som kort barneseng, men kan "vokse")

- voksenseng (kan brukes som gjesteseng!)

- køyeseng med seng oppe og lekeplass nede (så noen som hadde lagt en madrass nede i påvente av at småtten skulle kunne sove oppe, men da sov han jo på golvet...)

- køyeseng med seng oppe og nede (fint for overnattingsbesøk av andre barn, men vet jo ikke hvor mye det blir av det...)

Hva har dere kjøpt? Fordeler - ulemper - ? Rommet hennes er ca 11 kvm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snups har også sprinkelsengen ennå. Hun klatrer ikke ut av den (!) og sover godt. Vi arvet en "toddler bed" som ikke har sprinkler, men den har mindre soveareal enn sprinkelsengen, så nå tror jeg hun får gå rett fra sprinkelseng til voksenseng når den tid kommer. "Toddlerbedden" er nå en seng til hennes utallige kosedyr og babyer, og hun elsker å sitte i den og leke med dem.

Men med voksenseng blir det kanskje ikke plass til den..... Så langt har jeg ikke tenkt. Jeg har bare helt nylig fått malt og innredet rommet hennes!

Voksne kan også sove i køyeseng, forresten. Jeg syntes det hørtes smart ut. Vi har en hel gjesteleilighet (leieboeren flyttet ut), så vi har ikke det problemet med å huse gjester lenger.

Skrevet

Vår gutt gikk rett fra sprinkelseng til voksenseng, og det kommer minsten til å gjøre også. Ingen grunn til å kjøpe noen annen seng, så sant det er plass på rommet!

Vi har nettopp kjøpt ny seng til vår minste, det er en lav køyeseng (90 cm høy) med skap og skuffer under. Genialt! Den kan brukes som gjesteseng av voksne mennesker, og av henne.

Skrevet

Vi var så heldige å få arve vokseseng til gutten vår. Det er en seng fra IKEA der den er delt i tre. To endestykker som kan settes opp, og legges ned etterhvert. De har den på ikea enda...

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80032587

Vår gutt har et lite rom i tillegg til at halve rommet har skråtak, og på tre av veggene er det dører eller vindu. Så for å få plass til seng, kommode, klesskap og leker, kan vi ikke ha større seng. I tillegg skal lillebror flytte inn dit om noen mnd...

Skrevet

Jeg ville gått for køyeseng slik en annen også sier her. Da mister du jo ikke ekstra sengen som du ellers gjør.

Vi har hatt vokseseng til eldstemann og det tok ikke lang tid (et år eller to) før den var helt trukket ut. Fordi det var mest praktisk når juniordyna ble liten og man jo må ha lang seng for å få plass til stor dyne. Så jeg angrer på at vi kjøpte en slik seng.

Nå er han i køyeseng sammen med sin lillesøster og det er stas;-) Sengen er jo også så stor at det går for en mamma å legge seg litt ned i den om natten om det er noe som er litt skummelt...

Skrevet

Tja.. Jeg skal en barneseng på ikea (ca 170 lang), og har en sammenleggbar gjesteseng i boden, som jeg tar frem når det kommer gjester. Det finnes også oppblåsbare gjestesenger som tar enda mindre lagringsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...