Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Skriver til deg her. Er mye større sjangse for at du ser det her enn p¨å småtroll. Snuppa har nå feber (38,7) og kaster opp også, jeg har kuttet glutengrøten, og gir nå bare maisgrøt. Og pupp da. Men det er ikke så mye hun vil ha. Bleiene er tørre, men hun bæsjer jo kjempebløtt to-tre ganger daglig. Og nå er avføringen knallgrønn. Snakket med Fjumsi for et ping siden, og jeg komemr til å ta henne til lege i morgen. Heldigvis hadde jeg tilfeldigvis legetime i morgen selv, og vi har jo samme fastlege.
Expat Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Man får vel ikke feber av glutenintoleranse, da... Er hun syk så er det mm som er tingen, bare kutt alt det andre om hun har magevondt og kaster opp. Det går jo masse magesyke for tiden (ser stadig pip på skravle om det). Og ER det tenna som plager henne (og det som styrer med magen hennes) så ser du nok noen fine små riskorn om en dag eller to. Hvordan ser det ut i gommen nede i midten eller andre steder hvis det ikke er noe som helst der? Kjenn med en finger. Det kan vare noen dager dette med den vonde magen, selv etter at hun er bra igjen. This too shall pass
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Nei jeg tviler på det har noe med gluten å gjøre. Men det er vel mme i alle 6 mnd grøter (?) så jeg dropper den. I hvertfall til hun er frisk. Jeg tror nok heller det er en omgangssyke av noe slag. Å bare gi mm funker ikke. Jeg prøver det så langt det er mulig hver dag (det har jeg gjordt helt siden jeg startet med litt grøtvelling), men det går bare ikke. Puppen renner over av elk, og babyen hyler av sult. Hun spiser litt pupp (rolig og fint nå), men hun blir ikke tilstrekkelig mett av bare melk lenger. Hun gråter helt til hun får mat. Derfor må jeg fortsette med grøt/grønnsaker, men jeg ammer så mye hun bare vil ha. Tenner er jeg ikke helt sikker på. Hun klødde mye og siklet noe helt forferdelig for noen uker siden, og da kom det to små spisser i midten nede. De kan kjennes, men er for små til at man kan se dem. Da vi begyndte å kunne kjenne dem så sluttet hun å gnage så desperat, og siden da har de stått slik. Har ikke kommet mer opp siden da. Det er flere uker siden nå.
Expat Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Har du vært på helsekosten og sett på grøter der? Holle sin hirsegrøt er en, det finnes mange andre typer grøt uten gluten. Lykke til hos legen i morgen da!
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Har ikke sjekket det nei. Jeg har liksom ikke noen tro på at det er gluten som er problemet, men skal selvsagt sjekke det videre. Hun har jo fått malt helt siden vi begyndte med grøt for 2 mnd siden, og malt inneholder jo også gluten. det har hun ikke reagert på. Men det er jo mye mindre mengder da. Jeg prøver med bare 4 mnd grøt en periode og ser om det bedrer seg. Hun klarer seg jo på 4 mnd mat lenge enda.
Labbetøs Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2007 Ikke så mye. De kunne ikke ta tempen på henne fordi de hadde bare voksentermometer (???!!!), men jeg tok den hjemme. 38,9 i dag. Gav henne en paracet og fikk henne i søvn. Hun sover unormalt mye nå, men hun får vel bare gjøre det. Sove av seg hele skitten liksom. Legen bare sa at det sikkert var noe hun hadde spist som var årsaken til diareen, og at hun sikkert hadde fått en type omgangssyke som vår årsaken til oppkastet. Hun kastet opp en gang i natt og en gang i morgest også. De tok en CRP av henne som var helt fin da. Så sa hun at jeg skulle gi henne risavkok, solbærsaft. blåbærsaft og havregryn. Hmm. Hvordan skal det gå da? Jeg gir henne pupp og gullerotmos og snakker med barnelegen på HS i morgen jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Ved Cøliaki reager de ikke nødvendigvis momantant første gang da får smake noe med gluten i. Cøliaki er en tarmsykdom som angriper tynntarmen, det er først når tarmen av mer eller mindre grad blir skadet plagen blir synelige. Det er mange som har spist gluten et halvt liv før de blir syke. Så det at hunikke har reagret på malt er ingen garanti. Noen reagerer synlig av veldig lite, noen trenger litt mer. Men uansett er hver minste smule skadelig i det lange løp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå