Gå til innhold

Erfaringer med fødsel til termin

Sognogfjord

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt 3. barn, de to første kom henholdsvis 9 og 8 dager over termin. Er jo spent på om jeg må vente like lenge denne gangen. Håper jo at jeg skal få meg en overraskelse et par uker før!! hvordan er det med dere andre som har født 3 eller flere? Har dere gått over termindato for så å bli overrasket?

Fortsetter under...

Hei, mine 3 er født 1, 2 og 4 dg før termin. Jeg har også kort menstruasjonssyklus (21 dg). Det sies det er mer vanlig for de som har lang syklus (over 28 dg) at de går noen dager over termin (pga at eggløsning skjer noen dager senere enn standard v/befruktning).

Derfor kan det gå noen dager over termin før du får denne gangen også, hvis du har lang syklus....

Interessant, for tidligere har jeg egentlig ikke hatt noen syklus...svært uregelmessig menstrusjon. Men denne gangen har jeg vært som ei klokke - med de vanlige 28 dager. Blir spennende å se. Har bestilt time hos akupunktør for å se om jeg i alle fall kan modnes tidligere!

Stemmer ikke for meg.

Har lang syklus (30 d) og fikk førstemann 14 dager før termin.

Har vært på to UL i dette svangerskapet og termin er flyttet frem for hver gang. Termindato er nå satt en uke frem i forhold til mens-termin.

Synes det var en interessant tanke som ble lansert lenger opp om at hver kvinne har sin svangerskapssyklus. Har en følelse av at ungene modner kjapt i magen min. ;-)

40 svangerskapsuker er jo bare et gjennomsnitt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...