Gå til innhold

Hvorfor skjer det ikke meg,men ALLE andre får nr 2. Kan man få litt ekstra hormonkur eller hva er neste skritt nå

Anbefalte innlegg

Har 1 barn på 2,5 år vi har veldig lyst på 1 til, men blir ikke gravid. Har gjort alt fra å ikke tenke så mye på det...til virkelig å prøve. Prøvd siden januar 06. Har vært hos Gu hun sa bare fortsett, er ikke unormalt å bruke tid!

Men jeg orker ikke dettte lenger;( Hva kan legen min gjøre? har ikke tatt det opp med hun?? Hørt det finnes en kur eller noe? Hormoner? PergokUR? Noen som har fått det etter bare 6mnd prøving har jeg hørt..

.. Noen som vet om noen leger i Oslo som lar pasienter prøve en eller annen kur? Er desperat nå:( Føler kroppen min trenger litt hjelp til å bli gravid. Gi meg gjerne noen råd, oppmuntring eller noe. Vil jo bare ha en søster eller bror til barnet mitt;)

Fortsetter under...

Man får ikke medisiner med mindre du har behov for det.

Jeg prøvde i to år og fikk ingen ting, men så utviklet jeg desverre endel cyster på eggstok og fikk konstantert Pcos.

Da fikk jeg Pergotime.

Ofte er det andre ting som gjør at man ikke blir gravid. Stresser man mye rundt spiller psyken veldig inn. Samme som hvis du venter på mensen så kommer den gjerne for sent.

Men er du overvektig? Ofte hjelper det å gå ned noen kg.. Nok søvn og selvfølgelig at pappas sperm er i fin orden. Sædkvaliteten kan jo fint bli dårligere på et par år. Hva med å ta en lab-prøve ?

Lykke til hvertfall.

Jeg skjønner godt at du syns det viktig å få en bror eller søster til barnet ditt.

Jeg ønsket ikke at det skulle bli for stor aldersforskjell og var veldig utålmodig med prøving. Sikkert litt stresset fordi jeg prøvde så hardt.

Prøvde akupunktur og ble gravid etter 1 behandling, så nå skal kosetrollet bli storesøster.

Vi sliter med nr 3...... litt frustrerende ja når man vet at man kan få det til.....

Prøver akupunktur og Progesta Care krem denne måneden, så får vi se om det skjer noe.....

Lykke til ;)

Annonse

Ja, jeg kjenner meg virkelig igjen! Jeg har ei jente som fyller 3 år i september, og har prøvd siden september 05 på nr 2 uten at det så langt har resultert i at jeg er gravid. Skikkelig frusterende.

Nå har jeg vært så langt nede pga dette, i tillegg til at jeg har hatt mange fysiske plager. Så nå skal jeg til legen på mandag.

Muligens jeg må gå ned noen kg, men har så lite motivasjon til å slanke meg akkurat nå. Så det hele føles skikkelig frustrerende.

Tenkte akkurat det samme.... ikke alle andre som sliter med nr 2...... En del av oss sliter med å få nr 1 mens "alle" rundt oss får nr 2 og nr 3......

Hei, har også et barn på 2,5 år og har nå prøvd i 1 år på å få til nr.2. Ble gravid tidlig i fjor høst, men spontanaborterte etter 7 uker. Ble gravid etter 1,5 mnd begge disse gangene, men så var det full stopp. Føler meg også kjempefrustert, forstår ikke hva som har endret seg siden jeg ble så lett gravid først og nå skjer ingenting. Har brukt el-tester hver mnd, og virkelig forsøkt å ikke stresse med det. Ble henv. til gyn. 6 mnd etter SA, fordi hadde et komplisert akuttkeisersnitt (nr.1) med mye blødning, rift i livmor, etterinfeksjon + utskarpning etter 3 mnd. Men de påstår at det har svært lite å bety for å bli gravid igjen, siden egglederne mine tydeligvis er åpne ( ble jo gravid i høst). Fant noe cyster på ene eggstokken min, men ble friskmeldt fra PCOS pga. normale hormonnivåer i blodet både dag 3. og 21. i menssyklus.

Den største endringen for meg har vært mye mindre mensmengde etter nr.1(men regelmessig mens), skal visst heller ikke ha noe å si.

Har fundert en del over at jeg hadde akkurat sluttet med P-piller med nr 1 og mini-piller med nr. 2, så har lurt mye på om dette kan booste graviditet for meg. Men Gyn. mener også at dette ikke har noe å si (?)

Mye tanker, men ingen svar.

Mitt største problem er nok alderen, jeg har blitt 36 og samboeren min blir snart 39.

Vi fikk sommeren på oss, og så skal vi begynne å utrede mer til høsten. Først sædprøve av mannen min, kan jo variere mye. og så videre med meg.

Jeg forstår godt at dette kan virke bagatellmessig for de som ikke har får til nr.1, og det er det jo, men det er faktisk sårt og vondt å ikke få til flere barn når man inderlig ønsker seg flere. Mye sårere enn jeg hadde trodd selv før dette. Så forstår virkelig dere nr.1-sliteres fortvilelse.

Så lykke til med nr. 1 og med nr.2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...