Gå til innhold

Gleder meg ikke slik jeg burde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er hormonene eller ikke, men jeg føler ikke at jeg er så glad for å være gravid egentlig. Jeg har et barn fra før, som jeg elsker over alt på jord, og jeg merker at den gleden jeg hadde da jeg var gravid med henne er helt fraværende nå. Nå var riktignok ikke graviditeten planlagt, men vi er i et stabilt forhold og ønsker oss jo barn. Datteren min har en annen far, så dette blir vårt første sammen. Jeg går rundt med dårlig samvittighet fordi jeg ikke har disse følelsene. Tenk om jeg ikke blir like glad i dette barnet som i det jeg har fra før? Uff, jeg skulle ønske jeg gledet meg litt mer. Er i uke 9 så har jo hatt litt tid på å venne meg til tanken også. Er jeg den eneste som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det akkurat likedan da jeg ventet nummer to. Gleden og spenningen som jeg følte da jeg oppdaget at jeg skulle ha nummer en kom liksom ikke med en gang med nummer to. Men etterhvert som magen vokste og jeg kjente noen som rørte seg der inne, så gledet jeg meg mer og mer. :-)

 

Har det litt sånn denne gangen og. Vil gjerne ha barnet, men klarer ikke helt å glede meg enda. Har nok litt med at jeg er kvalm og sliten, så da har jeg egentlig nok med å tenke på meg selv... Men trøster meg med at følelsene kommer snart! Det gjør det sikkert for deg også, så ikke ha dårlig samvittighet. Er jo også litt tungre å være gravid når man har barn fra før. Kan ikke slappe av og nyte det på samme måten som forrige gang. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper og tror at det skjer meg også, at når man kjenner at det er noe der inne, så gleder man seg nok mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk med nr tre, følte jeg ingen glede eller forventninger før jeg så barnet på ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Godt å se andre har det som meg. Har ei jente fra før på 9 mnd. Ble uplanlagt gravid, og hoppet ikke akkurat i taket.. Men litt etter litt har god følelsen kommet. Bestilte en privat UL for å se om det hjalp, og det hjalp litt. Har shoppet litt klær på nettet, og vips så begynte jeg å glede meg litt til. Ikke føl deg skyldig. Følelsene kommer etterhvert. Det må være lov å tenke litt på seg selv og. Et svangerskap betyr at man må legge om livsstilen 100%. Og når det er over, er det mange mnd med amming. Jeg er helt sikker på at god følelsen kommer til slutt!! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg er enda verre enn dere jeg, for dette er min første graviditet og jeg klarer ikke å være glad. Jeg er blitt så redd for å miste at det er det eneste jeg tenker på om dagene/nettene. Denne angsten kom før helgen ettersom symptomene ble borte. Jeg ønsker virkelig baby og er så redd for at den skal være borte allerede at jeg klarer ikke å være glad. Det er tøft å være i 1 tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...