Gå til innhold

Hva slags sko er bra som innesko i bhg? Crocs? Andre?

Anbefalte innlegg

Hva slags sko bruker din/e som innesko i barnehagen?

Har lurt på å kjøpe crocs til han, for de er jo lette og gode på foten, han har prøvd noen, og de likte han kjempegodt. Men det er jo bare kjedelig at alle har de nå for tida... Ellers tenkte jeg på sandaler, men det blir litt "stivt" føler jeg, å ha på hele dagen. Hva fungerer bra?

Og hvor ofte bruker de egentlig innesko når de er i barnehagen? Er det kun på vinteren, eller bruker de det hele året? Og "skal" de egentlig bruke sko inne, elelr løper de for det meste på sokkene? Det er jo ingen vits å kjøpe innesko til dem hvis de ikke bruker de, tenker jeg... Men barnehagen ville at de skulle ha det.

Fortsetter under...

Hei.

Hos oss bruker barna innesko hele året.

Men nå på sommeren går de ofte barbeint eller med sokker inne. Innesko brukes både ute og inne nå.

Noen av barna har tøfler, det blir ofte varmt og de ligger igjen under bordet eller i en krok ettet lek.

Crocs er populært, men ser også at disse blir liggende igjen ,det samme blir sandaler. De ungene som liker best å gå i sokker eller uten sko tar av seg samme hva de får. De som synes det er greit med innesko har på seg det meste.

Greit å ha noe som kan brukes ute etterhvert, iallefall når en kjøper innesko på våren. Jeg tror også det kan være lurt å ha to par sko som kan brukes inne i barnehagen. Greit å bytte på.

Det er greit med sko inne pga vann og søle i garderoben, vann og tiss på gulvet på badet. Det er ikke alltid vi rekker å tørke opp før barnet tråkker i det når 18 små skal på do og vaske hender. Kalde gulv kan det være.

Jeg liker ikke at barna får høre at de skal ha innesko pga at brannalarm kan gå. Vet om barn som tror den har gått siden de ikke hadde på seg sko. Det er som regel veldig sjeldent at det eksploderer brann i en barnehage på dagen, og vi rekker ta på sko ved øvelse. Og ved brann bryr vel verken foreldre eller personalet seg om våte sokker.

samme opplevelse som Anonym over her. Har forsøkt alt til min datter. Tøffler, sandaler, crocs, men hun vil ikke ha på sko inne. Det må i så fall være favoritt joggeskoene sine... he he.

Har endt opp med ullsokker med antiskli om vinteren. De tar hun ikke av seg. (er 3 år)

Crocs er fine de, men de er ikke for alle barn.

Sønnen min kan ikke bruke dem. Føttene hans, og spesielt venstre, foten vender innover mot hverandre. Han vingler veldig med føttene når han løper. Vi ble rådet av barnelegen på 2årskontrollen om å bruke stive sko og sandaler med helkappe bak. Og så lenge han også faller veldig lett pga løpestilen så bruker vi de som har rein foran over tærene også.

• 3 uker senere...

Annonse

Tøfler i ull blir altfor varmt. Har hatt ett slikt par og det luktet tåfis :) av han hver dag, og han svettet på bena.

Sandaler var perfekt for han. Ser at de aller fleste barna i barnehagen bruker sandaler. Da holder de seg tørre på bena, og akkurat passe varme.

Kjøp noen myke sandaler. Bøy dem og kjenn hvor myke de er før du kjøper. Selges mange gode. Ecco sine er dyre, men gode. Brukes inne i barnehagen om høsten og vinteren og ute om sommeren. Supert! Mye mer anvendelig enn tøfler.

I barnehagen vår er Crocs forbudt nettopp av grunner nevnt over, de er utrolig lette å tråkke over i (kjenner meg igjen der : ). Jeg har tenkt å kjøpe skinntøfler, har bare ikke kommet meg til å måle foten hennes.. Har funnet mange fine på tinyzone.dk

skjønner ikke helt hvorfor de absolutt skal ha innesko i barnehagen? vi bruker da ikke sko inne hjemme så..

her har det gått i sklisokker,fungerer utmerket det.

er uansett ikke lov å ha på utesko inne i bhg,så blir jo ikke skittne om det er det dere tenker på..

De alelr fleste barnehager KREVER at ungene har sko på inne.

Grunner er:

I garderober kan det være vått etter en dag ute i regnværet. Kommer det unger med bomullsokker og blir våte, må disse selvsagt skiftes. Det ville betydd flere skift hver dag. Ungene går der de vil, uansett om det er vått på gulvet eller ikke. Jo flere kokker jo mere søl. Og søl BLIR det i en barnehage.

Å ha noe stådig å gå med inne, som holder varmen litt også. Er jo ikke alle barnehager som har gulvvarme eller gode tepper på gulvene slik som hjemme.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...