Gå til innhold

Kan man få både foreldrepenger fra NAV og stipend fra lånekassen?

ups..nummer4

Anbefalte innlegg

Hehe jeg har en liten gutt på 7 mnd og driver allerede å planlegger nummer 3 ;0) Jeg er student og er ferdig våren 09.... denne perioden kunne jeg tenke meg å få barn ! Kanskje januar 09, med tanke på at jeg må vel ha et halvt år igjen av studiene hvis jeg skal få 10 uker perm.penger?

Men kan jeg få foreldrepenger fra NAV og hvis jeg jobber?? Neste gang kunne jeg jo tenke meg at pappaen fikk pappaperm, det får han nemlig ikke nå...

Hvordan lønner det seg EGENTLIG å gjøre dette ????

Fortsetter under...

ja det kan man få. Det kommer fra to forskjellige steder og prøves ikke opp mot hverandre. Men.. for at far skal få permisjon må mor jobbe mer enn 50%... og da får man jo ofte redusert stipend når man ikke er i permisjon.(kommer an på lønn.) Dvs. mindre blir gjort om til stipend..

Men jobber du over 50% og er student har far rett på perm og du har rett på penger fra nav og lånekassa. Jeg har gjort det selv.. var mye jobbing og kjempe tøft. Jobbet 100% +studerte 130% (tok 40 studiepoeng på et semester.). Var ikke lett, men jeg hadde også mange plager med graviditeten som gjorde det skikkelig tøft...

Lykketil..

Er det ikke slik at hvis far tar permisjonen vil ikke mors støtte fra lånekassen bli utbetalt som stipend? Det er slik jeg har forstått det. Man får samme sum med penger, men det blir på den vanlige måten der deler blir omgjort til stipend etter bestått eksamen. Men hvis jeg tar permisjonen selv får jeg alt som stipend i tiilegg til NAV pengene...ganske urettferdig...

eller har jeg misforstått???

Her skal pappaen ta all permisjonen fra slutten på sept, slik at jeg kan studere ferdig (deltid 50% ett år igjen) og jobbe 50%....

Veldig spent på hvordan det kommer til å gå, men krysser fingrene for at vi kommer til å få det til.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...