Gå til innhold

hvorfor anbefales vi å drikke mye vann? er det dumt


Har to herlige gutter!

Anbefalte innlegg

å drikke fanta free? merker jeg blir kvalm av vann, men drikker jo mest det likevel men vet ikke om jeg greier 2 liter om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har drukket masse fanta free tidligere, men tør ikkje lengre...ble litt skremt av alle forskningene om aspratam som kreftfremkallende, og skadelig for foster... Er så mye de sier er farlig og sånt, men eg tør liksom ikkje gamble på det med noe som vokser inni magen min...

 

Eg er ikkje så veldig glad i vann sjøl, men prøver å få i meg mest mulig væske sånn generelt, fordeler det over litt forskjellige ting, det syns eg var litt lettere. Litt juice eller melk til frukost, og endel av Nora eplesaft (sånn naturlig lett greie med mindre sukker) - den virker antikvalmende på meg, men er nok veldig forskjellig fra person til person.

 

Ang lett-brus, skal visstnok de som er søtet med sukrelose eller hva det nå heter være bedre for kroppen uansett enn det aspratam er.

 

Forresten..mange anbefaler jo 3 liter vann for dagen uansett for ikke gravide, kroppen din har nok godt av mye væske uansett (eg drikker sjelden 3 liter sjøl..menmen..går jo an å prøve :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lest veldig mye om lightbrus, da jeg er en pepsimaxoholiker eller hva man skal kalle det. Det de fleste forskningsrapporter sier, er at søtstoff som aspartam i begrensede mengder ikke er skadelig. Begrensede mengder er inntil 3 liter pr dag. Du kan imidlertid få en viss søthunger etter å ha drukket lightbrus, da kroppen tror den får sukker, når det ikke er tilfelle.

 

Når det gjelder pepsi max, som er min greie, inneholder det koffein, og det skal man være forsiktig med når man er gravid. Leste på en eller annen legeside at man ikke burde drikke mer enn en liter colabrus om dagen når man var gravid. Så jeg har gått ned til 2 glass pepsi max om dagen. Hardt, men det går..... Fanta Free har jo ikke koffein, så jeg ville tro du kunne fortsette med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er lege og han anbefaler meg å holde meg helt unna koffein i første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å finne noe å drikke... Legen min fraråder på det sterkeste å drikke Farris, for den inneholder veldig mye salt. Den gule og grønne er litt bedre enn den blå, men fortsatt ikke særlig gunstig. Og så det som er så godt! Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonaqua fersken og bringebær er god. Ved kvalme, bland halvt glass farris med eplemost. Vil du ha søtere drink har du i mer eplemost. Godt i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor man skal drikke mye vann. Det trengs kanskje for alle prosessene i kroppen? Uansett har jeg hørt av mange: Spis for en - drikk for to. Og aldri gå forbi en kran uten å drikke. For meg er dette enkelt, for jeg er ekstremt tørst hele tiden, heldigvis hakket mindre enn forrige svangerskap:) Men vet jo at det ikke er så godt med vann når man er kvalm. Uttynnet saft/juice med lite sukker er vel et OK alternativ når man ikke orker vann. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i den guiden til "den første svangerskapskontrollen" på barnimagen at mye drikke hjelper å forhindre lavt blodtrykk. Vi vil jo ikke ha for lavt blodtrykk nå i starten.. kanskje det er derfor vi skal drikke så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et litt unødvendig råd. Gravide skal drikke som andre, minst 2 l om dagen og FØR vi føler oss tørste. Ingen vits i å pimpe vann..:). Med mindre du har lavt BT eller føler deg svimmel og tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er også lege, det samme er pappa og svigermor. De sier vi må slutte å være så hysteriske....Vi drikker pepsimax og kaffe og koser oss. Når jeg bare kommer over 12 uker skal du ikke se bort ifra at det blir et og annet glass vin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er andre enn meg som mener vi bør dempe hysterien! :)

Legen min sa det samme til meg som legefamilien din sa til deg. Selvom man er gravid,skal man leve. Mest mulig normalt.

Ingen som kan flytte inn i en boble de neste mnd.. Tenk realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...