Gå til innhold

Hvitt på brystvorta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger kommer det litt hvitt i 'sprekkene' (hullet?) i selve vorta. Aldri opplevd det før. Aner noen hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :-)

 

Huff, disse svarene til denne stakkars anonyme nå igjen!

Ikke ta deg nær av dem!:-)

 

Enten må det være noen guttunger i puberteten eller så må ei som ikke har det så godt! :-(

 

Det hvite i sprekken på brystvorta har jeg også, tror det er et beskyttende talg/belegg som ligger der som en propp til puppen skal begynne å produsere melk! :-)

 

Er bare et 1/2 år siden jeg sluttet å amme lillegutt, kan fremdeles presse ut litt melk hvis jeg vil, men på 1 gangs fødende kommer vanligvis ikke melken før tidligest i 2 trimester.

 

Klem! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kommentere siste innlegg først: I første sv.skap hadde jeg faktisk melk fra uke 8, så det er mulig. :)

 

Jeg tror også det hvite på brystvorten er et beskyttende talgbelegg før man produserer melk. :)

 

er snart ferdig med uke 6 nå. 6+5, og kjenner ofte utdrivningsrefleksen river litt i brystene.. Satser p at melken ikke kommer fullt så tidlig denne gangen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Det var veldig tidlig!:-)

 

Alle steder jeg har lest står det at melken kan komme fra 2 trimester, men ingen regel uten unntak! :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...