Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg startet opp med forsøk begynte jeg med Progestan/Utrogest uten å ha prøvd Crinone først.Det er jo virkelig ille, i følge NAV, som på død å liv skal prakke på deg det registrerte legemiddelet som sykehuset ikke vil gi pga. dårligere effekt.

Etter innsendt søknad om tilbakebetaling med dokumentasjon fra sykehuset fikk jeg avslag, selv etter to klager som gikk til hovedkontoret fikk jeg fortsatt nei.

Etter forsøk nr. tre som endte i MA ville da sykehuset gi meg Gestone istedet (sprøyter), for å være sikre på at kroppen min fikk nok Progestan.

Har nå brukt det to ganger (to kjemiske) og sendte inn papirer for å få igjen penger, men fikk avslag på det også!!!! Er det mulig!!!!!

Grunnen for at man blir anbefalt å bruke sprøyter i stedet for andre midler har jo absolutt ingen ting med å gjøre om man har brukt Crinone eller Progestan først..

Forbanna firkanta NAV !!!!!!!!

-Først vil de at man skal "sløse bort" et forsøk på å bruke dårligere medisiner enn hva sykehuset anbefaler.

-Og hvordan kan de etter ett forsøk si ; ja, nå har du brukt Crinone og du ble ikke gravid, ja da er det greit å prøve noe annet. De aller fleste klarer det jo ikke på forsøk nr. en uansett !!!!!!

-Deretter skal det at man ikke har prøvd Crinone første gang forfølge deg gjennom alle de offentlige forsøkene. Om jeg har prøvd Crinone eller ei har jo absolutt ingen ting å si når jeg blir satt på sprøyter i stedet.

Hvor i all verden er logikken til NAV???? For all del IKKE bruk hue !!!!!

Andre som hater NAV og er oppgitt og frustert????

Vurderer å begynne å klage igjen, men man møter jo bare veggen!!!!!!

Er slitsomt nok å "miste" gang på gang så jeg vet ikke om jeg orker flere runder med NAV....blir bare så jæ... forbanna !!!!!!

Fortsetter under...

Ja, dette er typisk "Ola Dunk"-byråkrati. Ingen logikk og hvorfor i alle dager skulle staten ha nytte av å trenere prøverørsforsøk som de selv finansierer?? Det virker som enkelte som er satt til å tolke/håndheve lovverket mister all evne til å bruke normalt bondevett.

Selv hadde jeg privat forsøk og kom ikke opp i aktuelle summer for refusjon av legemidlene, men etter hva jeg har sett her inne, virker det som dette håndheves på ulik måte hos NAV i de ulike kommunene. Har forstått det sånn at enkelte steder får man refundert andre medikamenter enn Utrogest. Selv brukte jeg noe som het Cyclogest.

Dette er noe man egentlig skulle sendt brev til helseministeren om, og kontaktet media. Det er jo mange det gjelder og prøverør er generelt et lite omtalt tema, etter mitt skjønn. Dagsrevyen hadde kanskje hatt interesse for saken... Dette krever selvsagt mye energi, noe nok de ferreste av oss har i denne prosessen.

Men det hadde vært interessant å høre om det stemmer at det er ulik praksis rundt om i landet, eller om det bare er noe jeg har misforstått..??

Jeg har også hatt inntrykk av at søknadene behandles forskjellig fra sted til sted.

De på sykehuset reagerte også når jeg fikk avslag på Utrogest/Progestan og undersøkte for meg. Ettersom jeg forstod hadde de endret praksis nå nylig og sa at det uansett ikke var muligheter for å få igjen siden jeg ikke hadde brukt Crinone.

Siden saken gikk helt til hovedkontoret må jeg jo se den som avsluttet, men hadde ikke forventet at det her skulle skje igjen når sykehuset ville jeg skulle begynne med Gestone.

Det er jo en grunn for at man må ta sprøyter istedet for piller/gele......

Kan liksom ikke skjønne hvordan de i all verdens land og rike man kan si nei til det på bakgrunn at Crinone ikke er prøvd............

Blir mer og mer irritert jo mer jeg tenker over det, så det spørs vel ikke om jeg går i gang med ny klagerunde........

Når jeg ikke frem så er det fristende å gå videre med det selv om det er tungt nok som det er for tiden...................

Sunn fornuft er tydeligvis ikke noe NAV har hørt om...

Nav i min kommune mangler også dette begrepet:

"Hva med litt sunn fornuft"

Det må være likt for alle kommuner, enten får de gi refusjon på medisinene eller ikke...Likt for alle..

Politikerene klager jo over for lavt fødselstall, så da kunne de vel hjelpe oss som sliter også....mange blir faktisk stoppet av økonomien..

huff og huff..

det gis da støtte til så mye rart men hvorfor ikke til oss..

Det hadde også vært interessant å vite hva prisen på Progestan og Utrogest er, sammenlignet med Crinone gel. Det skal ikke forundre meg om refusjonsbeløpet ikke er veldig ulikt. Det samme gjelder sprøytene du tok, hvordan ligger de i pris sammenlignet med forventet forbruk av Crinone gel til et forsøk?

Prisen på Crinone står i Felleskatalogen, men jeg vet ikke hvilke doser som er vanlig å ta i forbindelse med forsøk...

Ettersom jeg har hørt er det faktisk dyrere å bruke Crinone enn Progestan/Utrogest. Skal ikke si noe 100% sikkert, men har hørt det fra flere.

Så, ja, enda en ulogisk ting.....hvorfor i all verden velger NAV å godta et produkt som er dyrere og dårligere enn hva legene anbefaler.

Syns det er helt utrolig at de kan sitte å avslå søknader hvor Riksen og Porsgrunn har gått sammen om et skriv som bekrefter effekten av medisinene.

Det er helt bak mål!!!! Sitter en gjeng med nisseluer og tar helt merkelige avgjørelser.

Når det gjelder sprøytene så er de dyrere, men det er jo en annen behandlingsform så jeg mener da at det ikke skal ha noe å si hva man har brukt tidligere...

Annonse

Håper du har energi til å gå videre med saken. Men ikke irriter deg og brenn krefter som du trenger i den store sammenhengen. Se på det som en kamp du skal vinne, prøve å koble ut irritasjonen i hverdagen.

Vet dette er lett å si, men tenk at de ikke skal få gleden av å gi deg enda større belastning enn det allerede har vært. Det er så synd at sånne ting skal være tilleggsbelastning til den tøffe prosessen som allerede prøverørsbehandling er.

Kan nok hende jeg prøver å klage vedr. sprøytene, men det føles så frustrerende. Har på følelsen av at "alle" motarbeider meg.......

Når jeg får tid og overskudd en gang har jeg virkelig lyst å gå enda videre med det (både Progestan og sprøyter), selv om det sikkert er for sent for meg å få tilbake pengene så er det i alle fall prinsippet....

Det er virkelig utrolig at man skal måtte gjennom all denne "papir dritten" i tillegg til påkjenningene det er fra før............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...