Gå til innhold

Nå ha jeg leita etter EL i 2 uker.........

Anbefalte innlegg

Og i kveld er nest siste gangen jeg tester i denne omgang, for jeg begynner jobben igjen til tirsdag.

Fillern at det skal være så vanskelig...

Neste gang skal jeg ha avtale med gyn om at jeg kommer dit dagen før forventet EL, slik at hun kan forutse når EL kommer og evt gi meg en ELsprøyte. 2 uker er gått med til å ikke gjøre noen ting, fordi jeg ikke kan planlegge noe, dritt og møkk.

Hvis det ikke funker denne gangen her så er det bare å vente til neste EL som kommer i september en gang, uff lenge å vente til. Nesten uutholdlig.

Lei og fustrert!! All ære til di som går gjennom det her flere ganger!!

Da er vi i ganske samme båt "alle nickene er opptatt" - lykke til!

Håper vi kanskje sees i danmark i morgen tidlig??

Fortsetter under...

Huff så fryktelig kjedelig å teste etter eggløsning sååå lenge. Jeg hadde det sånn noen ganger jeg også, kanskje ikke så lenge som 2 uker men. Det viste seg at jeg hadde veldig lange sykluser, som i tillegg nok ble påvirket at stress og press rundt alt med bestilling, testing, reising, fri fra jobb etc.

Men jeg har også hørt at eggløsningen kan utebli av og til, uten at det behøver å bety noe galt. Det er sikkert en veldig god idè å få gjort en ultralyd så du vet hvordan det ligger an i neste syklus i allefall.

Huff så kjipt dette var da! Jeg har testet flere sykluser nå bare for å se og fikk min første positive i dag! Tingen var, jeg testet 3 ganger i løpet av dagen, og bare den ene ble positiv. Jeg tenker det skal kanskje en del testing til for å klaffe akkurat på noen??

Kan nok være lurt å ta en tur til gynekologen, så man har litt mer peiling. Jeg visste med denne syklusen at den ene folikken var 7 mm på dag 7, så jeg begynte å teste dag 10, og fikk positivt i dag, på dag 16. Da har man litt å gå ut ifra.

Krysser fingrene for deg at du får en positiv test i morgen tidlig sånn at du kan ta avgårde nå før du begynner i jobb igjen!

klem

Åh testa du så ofte "mamma_i_08?"??

Men var ikke testen positiv etterpå heller? Er ikke det hormonet høyt når en har EL og da? mye å sette seg inn i altså, blir ihvertfall experter på syklus og alt rundt det.

Den dagen jeg fikk positiv EL test, hadde jeg først testet om morningen rundt klokken hall ti, den var negativ men mørkere enn vanlig... Så testet jeg igjen ca klokken hall ett, og da var den positiv, og kjempe mørk!! Så testet jeg igjen om kvelden, rundt klokka ti, og da var den tilbake på negativ.

Jeg vet ikke hvorfor den gikk tilbake til negativ så fort. Men sånn som jeg har forstått det så er det bare LH stigning rett før EL. LH skal "sparke" egget i gang, så kanskje det ikke produseres eller ligger i systemet så lenge?

Er ikke sikker... Men har nå kjøpt nye EL tester for turen til DK i slutten av måneden, sånn at jeg kan teste så ofte jeg vil. Er så redd for å miste denne stigningen :P

Annonse

Jeg syns også det var et slit å teste etter EL, og veldig stressende å skulle planlegge en danmarkstur på bare noen få timers varsel. Da syns jeg det var utrolig mye bedre å få hjelp fra en gynekolog til å måle folikkel, sette eggløsningssprøyte i samarbeid med klinikken og dermed få et par-tre dager ekstra til å få tak i billigste tur. Og ikke trengte jeg å bruke en eneste el-test eller bekymre meg for å "miste" stigningen, for den laget jeg jo selv ved hjelp av el-sprøyta :-D

Hm, vanskelige greier det her syns jeg.

Men men, prøver igjen den helga her, tester to ganger daglig!

Hvis det ikke går, så er det hvertfall helt sikkert at jeg skal sjekke folikklene osv hos gyn neste gang.

Takk for svar fra alle sammen.

Det gikk ikke denne helg heller. Skjønner ingenting, frustrerende. Hadde jeg bare fått EL så jeg fikk et forsøk i allefall!! Tror ikke det er at jeg ikke har funnet EL, tror ikke jeg har hatt EL i det hele tatt. Hmm...

Men men, neste gang skal det hvertfall være i samråd med lege/gyn.

Du vil ikke bestille en gynekolog time da å få sjekket for denne syklusen? Hvis du ikke har hatt EL så kan en gyn se hvor langt egget har kommer, og om du har hatt EL så kan han vel beregne hvordan syklusen din ligger an!?

Har du tatt temperaturen din denne måneden? Hvis du synes det er vanskelig å beregne EL utfra bare testene kan du måle temperaturen din hver morning. Når du har EL stiger temperaturen. Også kan du også se det på utflodet... kanskje litt mye info her, men når du har eggehvit utflod som er litt "stretchy" så er det også et tegn på at du har EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...