Gå til innhold

Må bare få ut litt frustrasjon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig klare for forsøk nr. 3 men postiv EL test kommer ikke! Trodde den skulle komme på fredag (så langt man kan tro noe som helst i det gamet her!). Vi VET jo at det ikke er så enkelt, sier til oss selv at dette kan ta dager osv. Likevel går vi rundt og håper og tror og regner med at ting skjer slik de skjedde sist! og når det da ikke skjer blir vi frustrerte...

Har nå brukt en hel frihelg på å vente, sove dårlig, gruble frem og tilbake om mulige reisescenarioer som fly, buss eller båt. Gruble frem og tilbake om hva hvis jeg ikke har EL den måneden her, nå som vi var så klare! Testet 3 ganger om dagen så jeg må konstant på do og dermed ikke klarer å fokusere på noe annet.Vi har ikke fått gjort noe eller planlagt noe i helga fordi vi aldri har vist om vi må reise om noen timer eller ikke (og ja .. selvfølgelig midt under skeive dager)

Da vi i tillegg fant ut at de fleste flyene er full-booket i helgen og uansett veldig dyre ble vi ganske stresset! Selv om jeg veeeet at det å stresse passer dårlig med det å prøve å bli gravid. Begynte også å se for meg at jeg måtte reise uten min samboer pga manko på ledige flybilletter. Noen som selvfølgelig igjen økte frustrasjonsnivået! og heller ikke hjalp på nattesøvnen.

Har i forkant av helgen også avlyst besøk av kjær familie vi ikke har sett på evigheter fordi vi regnet med at vi skulle til køben. Hadde vi bare visst at det ikke ble slik....

Nå er vi slitne, trøtte og litt oppgitte begge to (altså ikke helt uthvilt etter heIgen og klar for en ny arbeidsuke). I forkant av hele prøve -å- bli-gravid-prossessen har vi vært enige om at dette ikke skulle bli altoppslukende, at vi skulle leve mest mulig som før og ikke minst: dette er jo en POSITIV ting; Vi skal prøve å få barn!

Må vel innrømme at det ikke føles så veldig positivt akkurat nå og kanskje tøffere psykisk enn vi trodde.

Mens vi jobber med å få tilbake et mer optimistisk fokus så vil vi bare si all ære til dere som prøver, er gravide, planlegger og prøver igjen! Dere er kanontøffe!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kvitt dere med negativiteten straks!

Dette skal være morro, og det å dra til Klinikken er faktisk et spennende mission. Jeg fikk det til på 2. forsøk og synes begge reisene var stress. Men det er så feil fokus å være negativ når man skal gjøre noe slikt så du/dere må ta dere sammen.

Dette kommer til å ordne seg - dere vet oppskriften og hva som skal til og ikke minst - dere har skikkelig lyst til å få¨det til!

Trøst hverandre og dere selv! Plutselig sitter den, og dere kommer til å huske tankene før, reisen ned, små ting som skjedde før dere gikk inn og reisen hjem igjen!

Ønsker dere lykke til. Jeg har vært deppa selv men måtte dra meg i nakkeskinnet og tenke at midt oppi elendigheten er det jo spennende også da. Når testen er positiv og du/dere har fått lønn for strevet.

Dette er knalltøft, men negative tanker og frustrasjonen må erstattes med håp og positive spenninger!

Skrevet

skjønner dere så veldig godt. Har selv vær der og det er dødsfrustrerende. Få ut frustrasjonen, det tror jeg er det sundeste.

Mitt eneste råd til å takle det er å bestemme seg for at livet skal leves uansett. Prøv å IKKE planlegge alle disse mulige reisescenarier og sjekke billetter og alt det der.

La livet gå sin gang så vanlig som mulig - da blir det mindre invaderende når du likevel plutselig må hive et døgn ut av kalenderen for å komme deg ned å bli inseminert. Da dreier det seg om ett (veldig stressende) døgn og ikke opp til en uke med venting/forgjeves planlegging osv.

Og ja, jeg vet at dette er mye neklere å si enn å gjøre! Men jeg lover at frustrasjonen blir mindre fordi du ikke setter livet ditt på "vent" - i tillegg til at hvis du ikke lykkes har offeret for inseminasjonsforsøket ikke føltes helt så stort. Denne måten å tenke på hjalp ihvertfall meg igjennom 8 inseminasjonsforsøk. Sitter her med stor mage og minnes de stressende tider:)

Skrevet

Heisann! Takk for tilbakemeldinger. Er helt enig med dere!.... EL kom til slutt og vi har vært i køben... Uansett så har vi bestemt oss for at hvis vi trenger flere forsøk, så er vi nå kloke av skade, og skal håndtere det helt annerledes neste gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...