Gå til innhold

veldig dårlige nyheter.. Er så lei meg :(

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

nettopp kommet hjem fra UL på riksen. Jesper i magen er dessverre alvorlig syk.

De klarer ikke se helt hva som er galt, fordi han ligger litt ekkelt til i magen, men han så helt klart at det var noe feil i hodet.. Ventriklene er forstørret.

Han har for mye væske i hulrommene i hjernen..

Aner ikke hva som skjer. Er helt knust...

Aner ikke omfanget av hjerneskaden. legen sier at det kan gå begge veier.

Enten kan han leve med skaden, ellers så vil han dø snart.. Han klarer ikke gi en diagnose ut av funnene i dag, men ser at noe er galt..

Skal tilbake å ta fostervannsprøve snart, og få flere eksperter til å se..

Og skal også føde på riksen da. Om det blir vanlig eller keisersnitt vet jeg ikke enda..

At livet skal være så urettferdig.. Hvorfor oss?? Ligger nå å kjenner at lille Jesper sparker i magen, og stakkars liten... Jeg synes så synd på han. Lurer om han har vondt..

Det er ingenting jeg kan gjøre

Min kjære lille Jesper. Er så glad i deg.. Jeg er så ufattelig lei meg for at du er syk vennen..

Fortsetter under...

Har lest din historie opp igjennom og nå i går på 3.trimester.. og så får dere altså denne beskjeden i dag.

Du som har hatt et så vannvittig stritt svangerskap hele veien..

Det er bare trist...

Vet ikke hva man skal si, ord fra fremmede som meg blir nok bare meningsløse...

Klem

Huff gøril.. er det mulig??? Har jo fulgt deg tett, dere tok fostravnnsprøve ikke sant for å sjekke alle kromosonene ikke sant? nå skal de se om de finner andre årsaker? Han har det helt sikkert ikke vondt der han ligger og sparker! Regner med at dere blir fulgt opp videre på riksen nå. Skal føde der selv i august, men Dennis ligger i sete så vi skal inn å krangle om keisersnitt om han ikke snur seg: Helt uviktig i denne samnehengen egentlig. Håper dere får rask oppfølging og at dere får svar raskt, du har jo gått på nåler hele svangerskpaet... det får holde nå... Skjønner ikke hvorfor noen skal få alt liksom... Hold oss oppdatert. Klem fra Tjorven

Annonse

ÅHH så slisomt tok jo fostervannsprøve av Ida Marie i fjor da hun hadde massa vann i magen det første svaret (trisomitesten) var fin så vi pustet lettet ut I tillegg tok de avføringsprøve av meg pluss masse blodprøver for å se om de fant en slags infeksjon... MEN etter drøye to uker fikk vi svar at det var kromoson feil. (riktig antall men for mye gen materiale på den 8 . ) Vi var uheldige det var uforenelig med liv.. MEN riksen gir ikke falske forhåpninger det er de flinke på du får værst tenkelig fakta i fanget med en gang.

Problemet med duo test er jo at den hovedsaklig avdekker trisomi feil... og muligheten for andre kromoson feil er jo veldig sjelden. MEn skjer jo da med uheldige sjeler...

Dette kan være vann hode også, og da går det som regel bra.

Kan jeg spørre hvem som undersøkte deg?

Han som undersøkte meg het Martin ....husker ikke etternavnet, men det begynner på L. (lund ett eller annet kanskje, jeg husker ikke etternavnet)

Han sa han var overlege.

Han var en veldig hyggelig mann. Ikke så gammel, mørkhåra, og hadde litt rar dialekt (kanskje han ikke var helt norsk)

Vet du hvem det er?

Mistenker her trisomi 13 eller 18.., og det er dessverre uforenelig med liv også.

Ja var hos han forrige torsdag, haugen og rognerud er på ferie og de kommer vel tilbake denne uka. Det er de som er ekspertene!

Det sto "bare" lege på skiltet hans. Når får du tatt fostervannsprøven?

Rart om de ikke har sett noe tegn til dette tidlgere da... man kan jo spekulere i det uendelige til du får svar da, men enten er det sikkert vann hodet, eller kanskje en annen form for kromosonfeil...

Håper du kommer inn raskt, da jeg var i samme situasjon i fjor reiste jeg inn og satt på venterommet til jeg fikk komme inn jeg orket ikke vente lengre en høyst nødvendig for å komme inn å begynne å finne ut av ting.

Ellers hvordan er størrelsen til jesper har han normal størrelse? ser hendene ok ut? Andre synlige defekter?

Skal inn på riksen i dag klokken 14 jeg til jordmor samtale, skal se om jeg ser rogenrud eller haugen, hvis ikke du selv skal inn dit i dag...

Lykke til i allefall og stå på for å få svart raskest mulig!

jo, han snakket om at sjefen hans skulle komme tilbake fra ferie i dag, og jeg skal inn i morgentidlig. Var ikke sjanse til å ta meg inn i dag sa han.

Han sa i allefall at han var overlege, men det stod bare lege på skiltet hans, det så jeg også.

Jeg skal ta fostervannsprøven i morgen. Etter en ny omfattende UL.

Jesper har helt normal størrelse. Hender ser ok ut, og ingen synlige defekter. Hjertet ser fint ut, ryggmargen også. Han så gjennom han i over en time i går, og fant ingenting feil annet enn i hjernen. Noe som er veldig positivt.

Han syntes også det var veldig rart at de ikke hadde sett noe til dette før.

Har jo hatt så uendelig mang UL i løpet av svangerskapet, og dette var noe "alle" skulle se mente legen.

Huff, jeg vet ikke jeg. Føler verden bare raser sammen.

Annonse

KJÆRE KJÆRE vennen!!!!

Hva man skal igjennom.......

Sitter her å gråter jeg nå,dette føles så urettferdig,men jeg øyner et lite håp om at det går bra tilslutt.......

jeg har en kompis som fikk beskjed at sønnen hadde alvorlig hjerte feil,sønnen kom ut å var i skjønneste orden.så leger "sier mye rart"OG de kan "heldigvis"si feil!

Prøver liksom å muntre deg opp litt jeg nå ;-)

Håper de finner ut av ting.

Masse lykke til-alle mine varmeste tanker går til dere nå!

Varme klemmer

Kjære, kjære vennen min....

Jeg må skrive noen ord til deg her også. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, for som jeg har skrevet til deg på melding så finnes det ingen ord i denne sammenhengen som kan beskrive hvor vondt jeg har av dere nå. Jeg kan bare ikke fatte at dette er mulig at du skal rammes av dette!!! Jeg har nesten ikke tenkt på noe anna de siste dagene og jeg gråter masse sammen med dere selv om det dessverre hjelper så lite..... Det skulle bare ikke vøært lov at noen skal gå gjennom så mye!! Det er så blodig urettferdig, men nå har jo livet aldri vært rettferdig da.....

Jeg skal tenke så mye på dere i morra og krysse alt jeg har for herlige, fine Jesper. Er han like sterk som sin mamma så skal han klare dette!! Jeg vet det er vsnakelig å formidle noe håp i denne situasjonen, men man MÅ ikke miste håpet. Jeg håper og TROR at dere får en bedre beskjed i morra og at Jesper ikke er så syk likevel. Jeg er her for deg hele vegen vennen hvis du trenger meg. Ring meg eller ta kontakt når som helst på døgnet hvis du trenger noen å prate med. Jeg håper dere har mange rundt dere nå for det trenger dere.....

Hilser så mye fra mannen....

Mange klemmer fra din sjelevenn.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...