Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 jeg skalø fly med en 5 uker gml baby i ca 1 time. hørt at det er vondt for de i ørene med landing og letting. noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Gi han pupp eller flaske på veien opp og ned. hvis han ikke vil ha det så kan han sutte på fingeren din/ smokk. Lurt å gjøre så babyen er litt sulten på veien opp f.eks. Det var sånn jeg gjorde det iallefall når jeg reiste med snuppen, var riktignok 4 mnd da men;) Spiller jo ingen rolle med tanke på øra det;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 har hørt at det hjelper og amme når flyet går opp og ned. men har ikke tatt fly selv med babt
hit og dit Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Me har flydd med lillejenta. Ho vart fødd i Ungarn, og i sør der me bur er det like varmt no som i Romania (for dei av dåke som har sett på nyhetene ang hetebølga). Me fant ut at det var betre å fly enn å bli der nede. Uansett, me amma under letting og landing på det første flyet, og det gjekk heilt fint. Det andre flyet var ho ikkje sulten nok på, så ho fekk smokk, eg var ganske nervøs då sidan det ikkje gir ho like mykje å svelge, men det funka heilt fint. Ho hadde ingen reaksjon på flyturen i det heile tatt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 du kan dra på apoteket å kjøpe sånne til å putte i ørene som utligner trykket for de .ser ut som ørepropper jeg kjøpte de til gutten min når vi fløy til kreta. men ikke alle apotek har de og ikke alle har hørt om de heller så hør med flere om du ikke finner det på første forsøk.. lykke til. og ps ta å forhånd bestill sete med seng finnes kun to på flyet utrolig deilig.. koster litt ekstra men da får du slappet mere av under selve flyreisen.
klar for #2 Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Vi fløy frem og tilbake da gutten var fem uker. Gikk helt fint. Han fikk ikke vondt i ørene, men sov hele veien. Jeg dytta i han smokken på vei opp og ned men vet ikke om det var grunnen til at han var så rolig. De sover jo mye når de er så små, veldig kjekt å reise med de da. Planla å amme, men tok jo så lang tide på rullebanen så var ferdig å amme når vi endelig letta!
Mayken Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Vi fløy med Ina første gang da hun var 5 uker, det gikk helt fint. Jeg hadde forsøkt å få henne til å ta smukk eller flaske fra hun ble født med tanke på flyturen, men det ville hun ikke ha. Hun var kjempesulten da vi satt oss på flyet, så jeg måtte bare amme henne med en gang vi satt oss. Hun var da ferdig før vi lettet, men hun merket ingenting, sov hele turen uten å merke noe som helst. Går nok bra skal du se. Lykke til.
3 små gull Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Hei har nettopp flydd 1,5 time med min lille på 8 uker, han ammet mens flyet lettet, men når vi skulle lande sovnet han, virket ikke som han merket noe. Han var ennå våken da storebror på 7 begynte å klage, men sovnet straks etter. Ellers hadde jeg smokken klar dersom han skulle reagere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå