Gå til innhold

hvor mye metformin tar dere?

Anbefalte innlegg

og hva har den hjulpet dere med? jeg har vel gått på metformin ett år nå, eller mer. tar 3 om dag.500 mg. føler vel ikke den har hjulpet med noe for meg. har ikke fått stabile sykluser av det, og ikke gåt ned i vekt. har ikke insulinresistens, emn er visst på grensa. spurte gyn om jeg kunne øke dosen, men det ville dem ikke, for de mente det ble bare for mye for magen. kan jeg prøve å øke litt alikevel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731549-hvor-mye-metformin-tar-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har tatt methformin i 10uker nå, tar 1000mg pr dag. litt tidlig å si om den har stabilisert syklusen min, er 20dager siden sist mens nå.

så langt har jeg gått ned en størrelse uten å gjort annet enn å ta tablettene. har også blitt kvitt kvalmen og halsbrannen som jg var veldig plaget med.

men så har jeg vært ganske plaget med løs og hard mage og lite matlyst til tider

jeg skal iallfall ikke øke dosen min, det tror jg blir for mye til magen, nå som jg allerede har problemer med den, men alt i alt synes jeg det er verdt d.

har tatt metformin et år nå, kan ikke se at det har blitt noen endring. Har ikke gått ned i vekt, og mensen har vært regelmessig fra før..... men har visst insulin resistens da... så det hjelper med tablettene for å holde et jevnt nivå på blodsukkeret om jeg blir gravid....

• 2 uker senere...

Er ikke så lenge siden jeg begynte på metformin da. Men jeg fikk beskjed om å starte med 250 mg (1/2 tabelett) daglig den første uken, med økning med 1/2 tabelett pr uke til jeg når sluttdosen på 2000 mg!

Grunnen til at jeg skulle trappe gradvis oppover er for å slippe bivirkningene som kvalme å sånt!

Men merker det på magen innimellom. Litt plaget med diare etter måltid!

Ingen kvalme:))

Skal gå på det til oktober, og begynner da på pergo i tillegg til metforminen. Hvis jeg ikke har blitt gravid innen den tid.

Klarte å gå ned 10 kg før jeg begynte på metformin, og vekta går fortsatt sakte men sikkert nedover!

jeg tok 3 x 500mg i 8-9 månder, uten og merke noen forbedring på verken det ene eller det andre.

Nå i det siste har jeg ikke tatt de så ofte for jeg blir så sinnsykt dårlig av de... (de sa kvalmen og diaren skulle gå over etter ca 1 måned, men jeg hadde det fortsatt etter 8-9 mnd:( )

Annonse

Jeg har gått på Metformin siden april. har ikke merket noe spesielt forskjell. Tar 3x500mg.

Men har ikke insulinresistens og går akkurat nå på p-piller, så...

Har i alle fall ikke gått opp noe særlig, men må innrømme at jeg slurver med Metforminen...

Merket bivirkninger første måneden med kvalme og hodepine.

Nå har jeg egentlig mistet litt matlyst, men det kan skyldes stress og andre ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...