Gå til innhold

Lekkasje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Anonym!

Med mindre du er sikker på at dette ikke er urin eller utflod bør du oppsøke lege/sykehus så snart som mulig. Det kan være tidlig vannavgang og da må du få oppfølging med en gang for å unngå en altfor tidlig fødsel...

Jeg er nå gravid med nr 2. Mitt første barn ble født prematur i uke 27, etter tidlig vannavgang i uke 26. Jeg oppdaget at noe var galt ved at jeg ble våt i trusa som du sier, og ved at det kom "rennende" noe jeg skjønnte ikke var urin når jeg gikk på do... Dette var i jula så jeg ringte til sykehuset og fikk snakke med lege og jordmor. Jeg ble umiddelbart hentet med ambulanse og ble lagt på båre for å hindre at for mye fostervann skulle "renne" ut. Da jeg kom på sykehuset foretok de en GU-undersøkelse og konstanterte vannavgang. Jeg ble da lagt inn i strengt sengeleie på sykehuset. DVS fikk ikke lov å stå oppreist i det hele tatt. Ble dusjet liggende og måtte prestere i bekken.

Etter 8 dager ble lille pia mi tatt med keisersnitt pga at jeg fikk en infeksjon. Hun var da en liten kilo og veldig, veldig liten... Men alt har gått kjempe bra!

Man tenker ofte at når vannet går kommer alt, men slik var det ikke for meg. Det kom litt og litt, men heldigvis nok til at jeg ble bekymret.

Har du noen spm til meg er det bare å sende direkte mld så skal jeg svare så godt jeg kan =)

Kontakt lege/jordmor og få undersøkt hva dette er. Det er bedre å ta turen en gang for mye enn en gang for lite....

Lykke til!!!! =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731468-lekkasje/#findComment-9734704
Del på andre sider

Huff da!

Ikke meningen å skremme deg!

Men ville bare gjøre et forsøk på å forklare hvordan det kan være... ikke sikkert det er det samme for deg. Håper virkelig ikke det!

Jeg ville ikke ringe legen heller, tenkte at det sikkert ikke var noe... men heldigvis fikk familien overtalt meg til å ta telefonen. Nå har jeg verdens nydeligste 2 åring som prater, ler, springer og vil gjerne gjøre alt selv.... =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731468-lekkasje/#findComment-9741934
Del på andre sider

Jeg fikk en liten lekkasje nå i sommer. plutselig kom det en del væske med litt blodklumper i. Tenkte først at det ikke var noe å bekymre seg for, men så skjønte jeg at det kunne være farlig. Var aldri til undersøkelse fordi jeg var langt unna sykehus, men snakket med Føden flere ganger. Jeg "slapp" å komme inn fordi jeg var ellers frisk, det skjedde bare en gang (men har vært helt tørt siden), og ungen har beveget seg som før. Det kan ha vært falsk vannavgang. Skal til legen i neste uke og evt. ta GU der. Skikkelig skummelt, men jeg tror som sagt det går bra. Er det ikke vanlig at dette evt. lekker litt over tid, fordi det er blitt hull i fostervannsposen? Sånn at hvis det slutter, så skal det ikke være så farlig? Vet med meg selv at jeg egentlig burde vært undersøkt med en gang, men sånn er det nå blitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731468-lekkasje/#findComment-9742289
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva som er vanlig eller ikke...

Men det som er helt sikkert er at hvis det er et lite hull i fostervannsposen som vannet "lekker" fra er det en åpning og da kan det være fare for infeksjon... både for mor og barn...

I mitt tilfelle ble ikke babyen syk, men jeg ble det. De valgte å ta henne med keisersnitt før infeksjonen nådde henne. Overlegen mente det var bedre å føde et friskt barn i uke 27 enn et sykt barn i uke 28 eller senere...

Og som nevnt over har jeg nå en liten turbo prinsesse på 2 år med lite ro i rompa =)

Etter en litt turbulent tid på sykehuset ble vi skrevet ut etter ca 3.5 mnd og siden da har det gått helt suverent!

Det er noen små tøffinger vi bærer på der inne =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731468-lekkasje/#findComment-9742514
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...