Gå til innhold

Stygge guttenavn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer inne på navnedebatten???

Jo det skal jeg fortelle dere. Folk har fått det for seg at guttenavn skal være så femi som mulig, helst lage en egen versjon av et allerede eksisterende navn, eller slå sammen to fæle navn til et enda verre ett, navnet skal helst ende på -ias eller -ander eller -ius..

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan velge å kalle sønnene sine sånne skrekkelige "navn"!

Eksempler:

Leander

Matisander

Lysander

Tobiander

Cassander

Amander

Arian

Tinius

Marinius

Sebander

Lias

Tias

Tius

Elisander

etc etc

Hva syns dere om slike navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAHAH! er det fakta at folk gjør det?

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg liker navnene nei. Har sittet på div. kamper både fotball og hockey, og da hører man jo normale guttenavn, også tenker jeg, jaja om femten år kommer det til å høres heeelt annerledes ut ute på banen. Alle kommer til å skrike sånne femi navn som var søte da barna var små. Kan ikke se for meg en hockeyspiller som heter Cassander e.l. altså.

Navnene er søte på babyer, men så er de jo ikke babyer for evig da. Stakkars mannfolk med slike navn sier nå jeg!

Skrevet

Hehe... Måtte jo bare ta en titt på navnedebatten jeg også...

SERIØST??????? Kaller virkelig folk ungene sine for alle disse navnene???

Hva er galt med mer "normale" navn da?

Skrevet

hahaha... det var morsome navn gitt... hadde ALDRI brukt det selv.

*ler*

men synes ikke Leander er så ille da, men de andre *fnis*

Skrevet

det var mange snedige navn, men synes ikke leander er så rart....er veldig mye brukt rundt meg iallefall:)

Skrevet

Det er helt sykt..

CASSANDER... Wææææ!!! Styggeste jeg har hørt!!

Har også sett noen vurdere navnet Crispin....

Skrevet

var det ikke noen som vurderte corpelius å da? hahaha

Skrevet

Haha må gå inn og se på denne sida jeg da. Stakkars unger, ja ikke minst mannfolk om 20 år

Skrevet

Scorpelius tror jeg det var! Fordi stjernetegn-navn visstnok var den nyeste trenden.

Jeg ser det for meg...Krepselius, Skytteline, Steinbukkander, Tvillingius..

Skrevet

her er et navn jeg synes er helt forferdelig, jag kan ikke skjønne at noen kan kalle sønnen sin det...

altså jeg kjenner ei som har kalt sønnen sin for STINIUS....

jeg synses iallefall at det er stygt..

Skrevet

Leander er jo et gammelt navn - synes ikke det er så ille. Før i tiden het flere det.. Ellers kjenner jeg en som heter Thias (som Tias bare med h) og det synes jeg også er fint.. Men ikke noe for meg. Jeg liker "ordentlige" navn, og mange av de navnene over er jo bare tøysete. Personlig synes jeg det blir litt harry, er akkurat som om man skal "selge" en ny merkevare, og at det dermed er om å gjøre å komme opp med den mest fancye sammensetningen av navn. Men trøster meg med at dette sannsynligvis er barn av samme generasjon som mitt lille nurk; og da kommer ihvertfall mitt barn godt ut av det :P

Skrevet

Det som er ekstra kuli er at alle heter saanne fjaasenavn naa, saa de som trodde at Matheus var kjempespesielt tok litt feil..

Naar de gaar paa skolen blir det Matheus B. , Matheus R., Matheus Leander K. Matheus Leander S. osv..

Selv liker jeg den maskuline og saerdeles moderne varianten for pikenavnet Ane ...= Anus.

Skrevet

alle disse navna var jo enten "kallenavn" som thias, eller så var det et annet navn som hadde blitt bygget på. Så jeg forstår IKKE hvorfor Leander var på den listen! Leander er et nydelig navn, men jeg forstår at ikke alle liker det. Sønnen min heter Leander som mellomnavn,og jeg har opplevd at mange ikke liker det, og det respekterer jeg.Men å ta det med på den listen forstår jeg ikke helt..

Skrevet

det er de som ønsket seg jente,homo eller transe...

Skrevet

TAKK!

Endelig noen med samme mening som meg. Jeg er helt enig i at det plutselig har blitt så poppis med femi guttenavn, og skjønner det ikke. Forstår at noen vil ha uvanlige navn, men må de være så feminine og rare?

Tilføyer også Bastiander, som ei veninne av søstera mi har kalt sin sønn. Bastiander Samuel. Hurra!

Skrevet

Hei! Jobber på sosialkontor.Nesten alle våre klienter har sånne idiotiske navn.Det er nesten ingen heter John eller Thomas.

Og det er veldig trist og se Jesenius Leander,som er ganske skitten og arbeidsledig de siste 10 år :)))) Eller en Samarian Jesheua som kom rett fra fengsel :)))

Skrevet

Mulig de ser merkelige ut nå, men etterhvert ville vi sannsynlig

ikke reagert i det hele tatt.

I følge min svigerfar så burde alle hete Kari og Ola osv... Ikke akkurat

spennende i lengden det heller.

Leander er foresten ganske vanlig.

Kjenner en gutt som heter Tinus. Ganske likt til noen av

navna du nevner. Jeg synes det er helt naturlig nvan, da

jeg har hørt det så mange ganger.

Skrevet

For ikke å snakke om Viljar, Torarin, Alvarin og TOV!!!!!

For noen navn!! Scorpelius er jo også en skikkelig vinner. Det får være grenser hva man kaller de stakkars barna. Stakkars, stakkars barn.

Skrevet

Jeg hørte verdens mest spesi navn her om dagen: FELIAS! Trodde det var en spøk til å begynne med.

Skrevet

Viljar er jo et sterkt og flott navn spør du meg.. trur det har røtter i norrøne navn og skikker.. så det syns jeg var rart å ta med.. men ja ellers ganske enig i at navn har tatt litt vel av.. er for nye varianter og utprøvinger med det blir nok litt mye likt

:)

Skrevet

Det er da ikke bare rare guttenavn ute å vrimler for tida,synes en del av jentenavnene er helt bak mål også! Ingen nevnt,ingen glemt!

Skrevet

Hi hi, ja det er mange rare jentenavn ogsaa, personlig syns jeg Teodora tok helt kaka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...