Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. juli 2007 #1 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har pcos og har nå hatt 4 pergo-kurer... 1 enkel og 3 doble, av dem har jeg fått en EL som vi ikke klarte å fange... Nå skal gyn ha ferie, så da må jeg vente en ekstra måned på å få ny pergo! Hvor mange pergokurer kan jeg egentli gå på? I morgen skal jeg prøve akupunktur! Noen som har prøvd det her og som kan gi meg litt tips og råd om når sånn ca jeg eventulet kan forvente EL? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731105-akupunktur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 1. juli 2007 #2 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei. Anbefaler eggløsningstester............. Jeg kjøper mine på billige-tester.no. Pleier å kjøpe staver. De er billige og enkle. Det er bare helt fantastisk! Da slipper du å tenke på temping, når slimet endrer konsistens, er livmortappen har/myk, åpen eller lukket. Eggløsn.testene gir deg svar!!!! Jeg vet ca. hvor mange dager syklus jeg har (mellom 28-34 dager) begynner å teste på dag 14 bare for å være på den sikreste siden. Tester på ettermiddagen og med urin som hvertfall er har vært i blæren i 4 timer. Jeg er en av dem som ikke har akkurat 14 dager mellom eggløsn. og ikm. Hos meg varierer det fra 8-14 dager. Anbefalt er 10-16 dager. Har du mindre eller flere dager enn dette så er det unormal. Pga. det har visst med tiden egget bruker på å feste seg mm. Så det å ta eggløsn.tester er viktig for meg for å se om kroppen min vil stabilisere seg å finne et mønster... Tror faktisk det er mange som "bommer" på eggløsn. måned etter måned pga. at de synser seg frem til den dager di tror eggløsn. er. Er jo mange her inne som opplever at mensen er fortidlig eller "forsinket" etter deres rekning. Hadde de brukt eggløsn. tester så hadde nok flere funnet ut at eggløsn. var noen dager før eller etter det de selv hadde reknet seg frem til.... Jeg har selv gått på pergo, og det henger igjen i kroppen også i evt. pause mnd. så du har stor sjangs for å få eggløsn. uten pergo også :-) Pergo gjorde egentlig min syklus bare verre, men jeg fikk igang eggløsn. av det .-) Har vært gjennom 3 enkle kurer, og har nå vært uten i 3 mnd. Ja jeg har eggløsn. av meg selv nå!!!!!!!!!! Tror bare kroppen min trengte et kikk! Har hørt at mange har hatt god effekt av å kombinere metformin (diabetis medisin) og pergo. Dette kan jo være verd forsøket for deg også.... Ang. hvor mange kurer med pergo du kan få er opptil hver enkelt lege. Men siden det har fungert for deg å få eggløsn. så ville jeg brukt det i samtalen med legen din. Si at du trenger litt mer tid til å finne ut om syklusen og eggløsn. Jeg fikk nettopp vite at jeg ikke har pco likevel :-) Men spurte gyn. om jeg kunne få prøve metformin og pergo likevel. Gyn. trodde ikke det ville ha noen effekt på meg, men visst jeg ville prøve så var det ok for han. Min gyn. setter pris på at jeg selv kommer med ønsker.... Jeg har stor tro på akupunktur!!!! Har gått å fått behandlinger siden nov. Tror det var med på å gi meg eggløsn. og stabilisere syklusen min. Jeg har nylig byttet til en mann som både er akupunktør og homeopat. Tror virkelig på dette!!!!!! Har også fått noen homeopat tabletter som visst skal gjøre susen... Krysser fingrene for at det skjer noe i sommer. Er nå i 12 pp. og utfra eggløsn.testen jeg nettopp tok så har jeg eggløsn. i natt eller i morgen. Test streken var nesten like sterk som kontroll- streken, så da vet jeg utfra de forrige månedene at dagen etter så har jeg positiv test, Jippi! Har forresten bursdag i morgen, så det hadde vært utrolig gøy om spiren ble unnfanget på dagen min. He, he. Bare send meg en mail visst det er noe jeg kan hjelpe med.... Masse lykke til med pergo og akupunktur, Skal krysse fingrene for deg! God sommer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731105-akupunktur/#findComment-9731911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 16. juli 2007 #3 Del Skrevet 16. juli 2007 hei maksimalt 6 gange rpår ad med pergo. Det har visst seg i dyreforsøk at pergo gjør at man har større sjanse for eggstokkkreft,d erfor er dette maks. I tillegg synker sjansene for hver måned man bruker pergo for å bli gravid. Du burde sjekke om du er insulinr esistent og eventuellt be gyn om aandre medisiner (sprøyter) Ang akkupunktur. Det fines en liten stuide om elektroakkupunktur og pcos som viser at man har liten nytte av det, kun de slanke med normale hormonverdier ble litt fortere gravid. resten hjelp det ikke for. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9731105-akupunktur/#findComment-9851426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå