Gå til innhold

Trenger råd om nattavvenning... 11mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 11mnd og skal om et par uker flytte inn på eget rom. Frem til nå har hun ligget i sin seng ved siden av min (kommer opp til meg om morgenen) og jeg har ammet hver 2-3 time siden hun ble født. Jeg har begynt å jobbe men har ferie nå og vil gjerne ha nettene mine tilbake før jeg begynner å jobbe igjen..

Men hva er beste måten å nattavvenne på? Jeg er alene så må ta nattavvenningen selv. Leggingen på kvelden går stort sett greit, men problemet er at hun våkner til sine "vanlige" puppe stunder... Da tømmer hun hele brystet før hun sover 2-3 timer igjen...

Jeg har noen ganger nå klart å strekke det til til en periode på 5 timer men det er jammen ikke lett... Hun blir illsint når jeg løfter henne opp... hun spytter ut smukken, hodet på siden og klar for mm og så kommer det vann!!!! ikke det hun hadde bestilt jo...

hvordan har dere andre gjort det??? noen nevnte ferber for meg, men det er jo bare for å få dem til å sove på kvelden er det ikke???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du vil sove flere timer i strekk. Mine gutter er snart ni mnd, og i natt blir det tredje natt uten nattmat for de. Etter sykdom var de også innstilt på pupp hver tredje time, og det var ikke jeg.

Min erfaring var at de bare ble sintere når pappan kom for å trøste, så jeg har gjort det selv. Første natta var de ganske sinte - jeg skjønner jo at de ikke vil gi seg uten kamp. Andre natta gikk det vesentlig bedre, håper den positive trenden fortsetter.

Siden det er meg og kos de ønsker, så fungerer det ikke særlig bra med ferberrelaterte metoder her. Jeg satt meg ved siden av sengene og lot de kose med hendene mine mens jeg nynnet sang. Tok de opp og trøstet litt om de ble for oppkavet. Gikk ut av rommet noen ganger i håp om at de kanskje roet seg selv litt.

Lykke til.

Skrevet

Hmm. Siden hun tømmer bege brystene før hun sover igjen sp tror jeg du vil få vansker med å klare nattavvenningen. Da er hun nok sulten. Hvor mye fast føde spiser hun?

Skrevet

hun tømmer bare ett bryst, men jeg har alltid hatt masse melk så det rekker alltid med ett bryst. men hun spiser MYE.. på en dag kan hun spise: en stor porsjon grøt, ett helt middagsglass, ett fruktmosglass, en litago youghurt, 1-2 skiver og gjerne noen kjeks også.. tror nok ikke hun er sulten, men er nok vant til den kosen.. og hun elsker vann også så jeg tror ikke at hun er tørst..

men jeg tror jeg bare får ta noen netter og hoppe i det... har heldigvis ferie nå så kan jo sove litt på dagen om snuppa tar seg en dupp..

takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Bare en liten oppdatering fra meg. I natt var tredje natt, og de våknet bare en gang. Den ene fikk litt vann, den andre smokk. Og så sov de til 06! Fikk så pupp, turna litt rundt, og sov litt til :-D

Og disse guttene tømte også puppen hver gang om natta _og_ spiser godt om dagen.

Jeg er overraska over at det gikk så lett. Sjansen er stor for at du kommer til å føle det samme.

Skrevet

så deilig svanine :)

jeg hopper i det i natt og stenger krana mellom 23 når jeg legger meg og 6... håper det går like greit som hos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...