Gå til innhold

Har sett et hjerte som banker

Anbefalte innlegg

Var på privat UL i Tønsberg på fredag, og der så vi et hjerte som banket med 175 slag i minuttet, så nå vet jeg at det er liv!!! Kjempeglad for det, men ble også litt bekymret da det viste seg at embryoet var mye mindre enn normalt. Hans mål tilsa at jeg var i uke 6+4 til 7+1, men etter mine beregninger var jeg 8+1 den dagen. Tok graviditetstest som var positiv 4 dager før IKM, og jeg kan derfor ikke være kommet så mye kortere. Blir redd for at det kan være noe galt med det siden det ikke vokser som det skal.... men har også hørt historier om embryo som ligger litt i dvale før de startet utviklingen. Med jenta mi ble jeg satt tilbake 11 dager ved UL i uke 8 eller noe sånt, så det kan jo være tilfelle med mine egg, krysser fingrene for at det er det som har skjedd.

Gynekologen tok innvendig ultralyd og holdt på lenge uten at verken jeg eller mannen min så noe som lignet på en fosterhule. Han begynte å si; "Det....." regnet med at han skulle fortelle meg at det ikke var noe i livmoren min..... men så sa han "Å, ja...." Jeg hadde visst veldig lang livmor og fosterhulen lå øverst i den, sånn at jeg egnet meg visst best til utvendig UL, og da fant han det tydelig med en gang... Det var noen nervepirrende sekunder...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9730357-har-sett-et-hjerte-som-banker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig å se sin lille klump! Jeg må nok vente til den vanlige ul i uke 18, men jeg har veldig lyst på en allerede nå, bare for å se at alt er bra. Akkurat nå føler jeg meg ikke så veldig gravid...

Puppene er ikke vonde, jeg er ikke kvalm og er heller ikke noe mer trøtt en vanlig tror jeg. Jeg trøster meg med at det er kombinasjonen super-vitaminer og sommerferie som er nøkkelen, og ikke noe annet. Det er jammen rart at det går ann å ønske seg kvalme og trøtthet!

men jeg blir jo litt bekymret da...er 8+6 i dag.

Men Tarante, når du bestilte privat ul, bare ringte du dit uten henvisning og sa du ville ha en ul?? Hvor lang tid tok det før du fikk time??

hmmm...lurer på om jeg bare må det altså...

Jeg bare ringte til de og sa jeg ville ha time. Det er en privat klinikk som heter Kvinnedoktor.no på Nøtterøy utenfor Tønsberg. Fikk time mindre enn et døgn senere. Det var siste ledige time de hadde før de skulle ha 3 uker ferie... og er veldig glad for at jeg gjorde det. Kostet 700 kr.

Hei!

Gratulerer så mye. Jeg har også vært å sett den lille og fikk vite at jeg var en uke tilbake ut fra min beregning. Da jeg sa at jeg var sikker på at jeg var kommet en uke lengere sa legen at det kunne jeg være, men at det kunne være forskjell på størrelsen på spirene. Han forsikret meg at alt likevel var helt i orden, så jeg tror ikke vi har noe å bekymre oss over. Legen jeg var hos er ekspert på dette område, (privat praksis), så jeg velger å tro at han vet hva han snakker om. Lykke til videre i svangerskapet (-:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...