**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 1. juli 2007 #1 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei dere! Jeg bare tenker litt på dette med at psyken har sååå mye å si om man blir gravid eller ikke.. Vil man bli gravid blir man det ikke, og omvendt.. (Selvsagt mye annet også som kan være årsaken da..) Men tenker man hele tiden på det, så kan du være sikker på at det blir negativ test gang på gang.. . Er jo som regel når man gir opp at det endelig klaffer:) Merkelige greier, men psyken bestemmer *alt*. Dette er min erfaring iallefall.. Jeg har snakket en del med tidligere bimmere og andre ang dette å være så mye på Bim og flere er såå enig at man bør kutte ned eller ta en pause innimellom her. Også leger anbefaler også dette:) For det å konstant ha dette tema i tankene gjør det iallefall ikke lettere å bli gravid. Jeg ''bodde'' på dette forumet da vi begynte å prøve, og det var først før det 8.forsøket at jeg bestemte meg for å holde meg unna alt som hadde med gravide, barn og IVF å gjøre, etter anbefalinger fra mange.. Om dette er grunnen for at jeg ble gravid vet jeg ikke, men tror det har mye å si. Men er jo fantastisk at det finnes et forum dette, hvor man kan treffe andre som er i samme båt. En plass man kan få støtte og trøst når det er vanskelig, og ikke minst ha noen å dele tankene sine med som skønner hva man snakker om:) Men kanskje det blir litt mye?? Bare lufter tankene mine:) Noe jeg har tenkt en del på.. Hva tror dere? Tror dere det spiller noen rolle? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9730087-tror-dere-det-er-sunt-%C3%A5-v%C3%A6re-s%C3%A5-mye-p%C3%A5-bim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #2 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er vel neppe psyken som spiller inn på hvorvidt en blir gravid eller ikke. Og jeg tror ikke bim er en årsak til at det er så mange som mislykkes. Det er jo også mange som lykkes her inne , som er her daglig. Men jeg skjønner hvordan du tenker nå. Klart en blir skremt av innlegg som en tar inn over seg, men enhver bør jo tenke litt over hva en leser og ta med i betraktning at en faktisk ikke er lik andre. Alle er jo forskjellige,og det bør en tenke på. Klart mange leter etter symptomer som "alle " andre har,og føler seg litt utafor og kanskje redd hvis en ikke har det likt andre? Og kanskje så er det sånn at det er mange tilfeldigheter som spiller inn på dette om en lykkes eller ikke. Jeg tror nok at alle trenger en bimpause, innimellom. Men det har vel mere med det å komme seg ut i naturen, være sosial og gjøre andre ting. Jeg for min del vil ikke legge min barnløshet over på bim og psykisk stress. Jeg har slitt i såpass mange år at hvis stress og psykisk helse skulle vært årsaken, så skulle jeg vært sperret inne på lukket avdeling. Men jeg skjønner hvor du vil hen med innlegget her, ikke misforstå meg. Det blir skrevet utrolig masse rart her inne, med tips om hva en skal ta og ikke ta av vindundermidler, hvordan en skal leve etter uttak /innsetting osv. Mange følger nok dette slavisk, fordi andre har lyktes. Feks dette med ananas(no hard feelings til de som spiser dette) . Men hvor naturlig er det å trykke i seg store mengder ananas over flere dager? Hvor ofte spiser en sånt til vanlig liksom? Og babyklister.... Hva inneholder egentlig de pillene og flaskene? Jeg er skeptisk til akkurat det der. Kjempeskeptisk. Og kanskje mange tror at hei, nå har vi funnet vidunderkuren! Og så mislykkes en.... og nedturen blir desto større.... Nei , jeg tror nok at grunnen til at mange desverre ikke lykkes, skyldes helt andre faktorer enn bim og alt en trykker i seg, og tenker på. Hvis en ser litt på det, så er det jo ASSISTERT befruktning, det er en prosess som er litt utenfor det vanlige når det gjelder å lage barn. Når en blir gravid på naturlig måte, så er det jo mange befruktninger som ender i en mens, før en er klar over at en faktisk har vært befruktet. Nå under assistert befruktning, er en testklar allerede etter 14 dager,mye tidligere enn en naturlig ville visst om et svangerskap. Blør en uka etter forventet mens, så regner en jo det som en forsinket mens i det vanlige, mens etter assistert, så regnes det som et mislykka forsøk/eller SA. Legene har mye rett i det at det ikke er helt heldig å sitte på nettet, men det skyldes vel trolig at det er mye feilinformasjon ute og går. Folk blir skremt opp av ting som ikke trenger å skje. Jeg feks, er et supert eksempel på det. Jeg har blødd nå to ganger, er på rugedag 10. Jeg tenkte med en gang at dette går til helvete... Og så tenker jeg over hva legen min sa. Du kan blø, du kan ha magesmerter og følelsen av at mensen kommer, uten at det har noe å si. Det trenger ikke være pga at egget løsner, det kan være helt andre ting. Huff, dette ble langt og sikkert lite oversiktlig hehe, masse ord uten helt den store sammenhengen, tror jeg. Håper noen forsto hva jeg mente med dette..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9730087-tror-dere-det-er-sunt-%C3%A5-v%C3%A6re-s%C3%A5-mye-p%C3%A5-bim/#findComment-9730373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
allegodetingertre Skrevet 1. juli 2007 #3 Del Skrevet 1. juli 2007 Skjønner godt hva du mener, har lurt litt på det samme selv. Er nok lurt å ta pauser herfra, ja, ikke hekte seg helt opp i det alle skriver. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9730087-tror-dere-det-er-sunt-%C3%A5-v%C3%A6re-s%C3%A5-mye-p%C3%A5-bim/#findComment-9733855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jehn Skrevet 2. juli 2007 #4 Del Skrevet 2. juli 2007 Tenker det samme her også.... Denne gangen skal j oxo holde meg litt unna.....Prøve å ikke tenke så mye og sammenligne med alle andre...... Man blir hekta ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9730087-tror-dere-det-er-sunt-%C3%A5-v%C3%A6re-s%C3%A5-mye-p%C3%A5-bim/#findComment-9737193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå