Gå til innhold

hvilken type undersøkelse var jeg egentlig igjennom - noen som kjenner seg igjen!

Anbefalte innlegg

Har skjønt at det er veldig stor forskjell på hva som skjer før man blir klarert for prøverør. Men da vi holdt på så var jeg igjenom mange undersøkelser, to av dem var ganske smertefulle.

Spesielt den siste vi hadde. Da var vi på klinikken i haugesund og jeg ble lagt inn. Fikk masse lokalbedøvelse nedentil, men kjente likevel at de holdt på med noen. Da undersøkelsen var ferdig ble jeg trillet ut og fikk beskjed om å slappe av litt. Jeg følte meg helt fin og ville helst reise. Det var greit det etter en liten prat.

Men da vi var halvveis hjemme begynte bedøvlesen å forsvinne, og aldri har jeg hatt så vondt. Alt jeg brukte av muskler i underliv og mage region verket. Det føltes som om de hadde hatt ute alt inni meg vridd det rundt og stappet det på plass igjen....

HVA GJORDE DE EGENTLIG??

Har lurt på dette lenge for ingen av de andre jeg samtaler med har opplevd dette...

Fortsetter under...

Lapraskopi kanskje? Trodde de gjorde det i full narkose, men det kan jo være se har gått inn "nedefra" i stedet for fra navlen og sjekket eggledere med væske eller noe. Aner egentlig ikke, men merkelig at du ikke fikk mer informasjon. Noen ganger føler man som en kasteball i systemet, man er liksom i andres hender og sier bare ja til det som må gjøres. Jeg for min del var gjennom spyling av egglederne først med vann og senere med kontastvæske til røntgen. Opplevde begge deler som noe forferdelig og hadde så stor smerter av vi måtte avbryte det hele. Fikk senere vite at jeg heller skulle vært inne til LAP med en gang siden vi har prøvd så lenge.

Vanskelig dette her, men man bør jo ha tiltro til at legene vet hva som er best.

Lykke til

klem

Høres ut som hysteroskopiundersøkelse, en kikkertundersøkelse i livmoren, der en får lokalbedøvelse eller en lett narkose .Et 3-5 millimeter tykt rør med fiberoptikk blir ført inn gjennom livmorhalsen.

Da ser de på innsiden av livmoren med slimhinnen for å se etter polypper, muskelknuter eller lignende. Og det hender de tar prøver av slimhinnene. Etter undersøkelsen så får en menslignende smerter som kan vare i noen dager.

Du fikk vel sikkert et innkallingsbrev der det står hva du skulle gå igjennom? Evt ring til avdelingen og hør hva de har gjort og hva de evt har funnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...