Gå til innhold

Hvilken bilstol har dere kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig usikre på hvilken bilstol vi skal kjøpe til pjokken..

Har sett på IZIsleep Be safe og maxi cosi..

Hva bør man velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett på Akta Graco Duologic! Et fantastisk brukervennlig sete, kan brukes helt fra nyfødt til 4 år, ved hjelp av en sittedel som sklis oppover og nedover stammen ettersom barnet vokser. Utviklet i samarbeid med svenskenes svar på Trygg Trafikk, så dette er kvalitetsstempel i seg selv! Har det selv og er så fornøyd! Det bruker liten beltelengde, er enkelt å montere, tar liten plass (faktisk mindre plass en de vanlige babysetene, selv om det ser svært og unett ut!) og kan brukes både med og uten isofix..! :-) Enkelt å flytte fra bil til bil..!

Ellers er også Maxi Cosi Cabriofix et knallsete, både med base og uten! Izi Sleep ville jeg holdt meg unna, det har vært mye tull med de setene, og det er driiiiiit-tungt å bære på..!

Skrevet

Okey!

Bra å få litt tips!

Flere som har forslag til hva jeg bør kjøpe?

Skrevet

jeg er enig med hun over. ville valgt acta graco eller maxi cosi. Eg har valgt maxi cosi:)

Skrevet

Jeg har maxi-cosi sitt og er ikke fornøyd. Minsten er 5 mnd no, men allerede da han var 3 mnd så var sete for lite. Selene begynner langt nede på ryggen bak enda vi har justert de opp på øverste hakket. Det gjør at det blir ubehagelig for ungen og at selene blir hengende ganske løst. Prøvde et hts izi sleep i helgen og der satt han kjempebra, selene begynte der de skal, rett over skuldrene.

Skrevet

Jeg har brukt Maxi-Cosi sitt til begge var et år,og syns ikke det var for lite i det hele tatt.Men da begynte hodet og nesten stikke over kanten,så da kjøpte vi nytt.

Skrevet

Ja jeg skjønner det ikke jeg heller for gutten vår er helt normal i str. Men det er liksom ikke selve sete som er for lite, for han har god plass i bredde og lengde, men det er de seleutspringene som kommer så langt ned på ryggen hans så det blir umulig å få de til å sitte skikkelig.

Skrevet

Ligg unna BeSafe sitt, veier massevis, selv uten babys oppi.

Jeg ville gått for en Britax Rømer babysafe. Kjøpte først MaxiCosi, men byttet ut dette da jeg så hvor bra en nyfødt lå i Rømer setet. Det er en pute under rompa som gjør at babyen ikke får så stor knekk i ryggen, samt en genial regulering av nakkestøtten, som du kan justere i forskjellige lengder. Brukte vårt sete til snuppa var 13 mnd uten problem. Nakkestøttet er også veldig stor, så hodet sklir ikke på skakke liksom når babyen sover. løp og kjøp!

Skrevet

Har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix.

Den har også en pute under rompa, slik at babyen ligger mest mulig i begynnelsen. Den har også en hodestøtte som passer på hodet til babyen. Og imotsetning til Britax, så er denne myk. Britax sin hodestøtte er hard og kan ikke tenke meg at det er behagelig for en liten baby. Denne puten kan du også ta ut i Maxi Cosi sin, men ikke i Britax sin.

Som du kanskje skjønner, er vi kjempefornøyde med MC.

Skrevet

Har også Britax Babysafe, og skjønner ikke helt hvordan du over her kan si at denne hodestøtten er hard. Den er jo polstret og sømmen er slik at hodestøtten er myk og god, samtidig som den gir kjempegod støtte. Og puten du snakker om, den forflytter seg jo oppover og blir "lengre" (den er relativt sammenpresset, om jeg kan si det slik i minste stilling), når hodestøtten forflyttes oppover etter hvert som babyen vokser. Og blir dermed kjempeflott støtte til ryggen i stedet for i rompa, når hodestøtten forflyttes.

Skrevet

vi har kjøpt maxi cosi cabriofix vi også, med base! både barna og stolene er forskjellige i fasong. og å bruke et 0-13 sete til barnet er 13 kg tror jeg ikke mange klarer uansett. jente mi på 2,5 er 13 kg og skulle dermed egentlig fått plass i et sånt sete, men det er umulig!

sist brukte vi acta graco sitt til jenta var 10 mnd, og det håper jeg vi kan gjøre med maxi cosi sitt også. noen sier ungen vokser utav det når de er 3 mnd, mens andre sier de har brukt det til ungen er 1 år.

men en ting jeg veit mange gjør "feil" er at selene ikke strammes nok rundt barnet. max 2 fingrer skal vi ha plass til.

Skrevet

Vi har valgt Akta Graco Logico S, med base. Jeg kikket på IZI Aleep, men den var så fryktelig tung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...