mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 gutten er 5,5 mnd gammel. Han har krøpet (bruker både armer og bein) i ca 1 mnd og begynner nå skikkelig å få opp farten. Han fyker rundt som en rakett. Han får kun mm. Den siste mnd halvannen har han våknet ca 4-5 ganger i løpet av natten ( mellom kl 19 og 08 ) for mat. Han spiser normalt om dagen. ( ca 4-5 ggr mellom kl 08 og 19 ) HS er kjempefornøyd med vektoppgangen hans. Han er 67 cm lang og veier nå ca 8300 g. HS sa at han ikke trengte noe mer enn mm og at jeg gjerne kunne vente med fast føde til 9 mnd.... men problemet er jo at han våkner så mange ganger om natta... Jeg roper jo ikke hurra for å stå opp så mange ganger om natta, men jeg kan gjerne stå det ut en stund til, men ikke i flere mnd og ikke dersom dette er hans måte å si at han trenger mer mat på. Han har tidligere sovet nesten hele natta gjennom uten mat. Er det noen måter jeg kan prøve å fortsatt fullamme uten at han våkner så mye om natta, eller bør jeg begynne så smått med fast føde ?? - Jeg har prøvd å amme mer om dagen, men da er hjan som oftest uintr.
Mikaelle7 Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 De anbefaler jo å begynne med fast føde ved 6 mndr alder, særlig med tanke på nok jern. Synes det høres underlig ut at du skal vente til 9 mndr med fast føde, er det noen annen grunn til dette? Hvis ikke synes jeg du skal følge "vanlig opplegg", han trenger nok litt mer i magen. Og unødvendig at du skal opp så ofte om natta, hvis det ikke var noe du selv ønsket og var veldig motivert for, men det virker det ikke som du er...
pingu-72 Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har desverre ikke noe råd å gi deg, men ville bare si at akkurat det samme skjedde her... Det tok ganske lang tid før jeg kom på at det kanskje betydde at han burde få fast føde. Nå har vi gitt mat i 1 mnd, og han er "bare" våken kl 1 og 5 for å få mat. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå