2NYDELIGEJENTER:) Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Er nok feil forum for meg dette siden gullet ikke vil ha mer pupp. Men er nå her jeg liker meg best.. Hun sluttet med dag pupp for snart 2 uker siden. Nattpupp har hun ikke villet ha siste 4 dager. Hun er 9 mnd, så det er forsåvidt greit. Problemet er at det er sååå vanskelig å få i henne drikke. Har prøvd alt, kopp, tutekopp,flaske, sugerør...vann, juice, saft... Nan kommer ikke på tale, det synest hun er grusomt. I tillegg er hun grøt lei. Har litt pumpemelk i frysen, men drikker minimalt av det og, er litt surt å tine 150 ml for å måtte kaste det meste. Litt vann får jeg jo i henne , og så drikker hun litt smoothies som jeg lager med frukt, juice og bittelitt yoghurt. Tissebleiene er sjeldne, så hun trenger nok mer væske. Noen gode ideer??
Sjalabais Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Tulla mi nekta å drikke noe særlig annet enn mm fram til hun fikk kaldt vann... Lunka vann (som de vel anbefaler å gi i begynnelsen) var æsj, iskldt (like kaldt som jeg liker det selv) vann gikk ned på høykant! Flaske, tutkopp eller glass spiller ingen rolle :-)
Sheela-na-gig Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Hva med saftis? Men det skal man kanskje ikke gi til så små barn? Agurk eller melon? Bare noen forslag, om de er så gode vet jeg ikke...havresuppe....(løsninen på alt....?)
2NYDELIGEJENTER:) Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 Hei og takk for svar! Havresuppe var kanskje ikke så dumt, skal prøve det! Ellers har jeg funnet ut at tropisk juice er ganske ok, blandet med litt vann så drikker hun hvertfall litt. Meget bestemt frøken som vet hva hun vil.. Men det går seg vel til etter hvert..
petiteM's Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Vi har slitt litt med samme problem. Ville ikke ta flaske, tutekopp, glass eller annet. Prøvde alt i ulike former, men tulla nektet! Ble til at jeg fortsatt ammer (snart 14mnd) morgen og kveld + mer i helgene. Skal slutte etter sommeren... Uansett, da jeg var tilbake i jobb (8mnd) var dette et stort problem. Det var ikke nødvendigvis innholdet som gjorde at hun ikke ville drikke, heller MÅTEN det ble servert på. Vi lærte henne å drikke med sugerør, og det var såpass spennende at hun fikk i seg væske. I tillegg er drikketut på våre flasker (Imsdal, Olden osv.) veldig spennende, så de er også verd et forsøk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå