Gå til innhold

Mine tanker om BIM og hvilken påvirkning det har på oss..(samme som 2 trimester)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har fundert litt på dette med BIM og påvirkningen det har på oss gravide. Jeg føler meg av og til hysterisk og småtussete av å lese her inne, dette er min første graviditet,hvis vi ser bort fra MA i februar,oppdaget i uke 12,døde i uke 9. Leser om alle som har fått mage,kjenner livmor,kjenner liv og ditten og datten,jeg kjenner ikke noen av de tingene.

 

Jeg tenker også på alle de som er første gangs og leser om alle SA/MA og blødninger (selv har jeg opplevd begge). ER det rart vi blir tussete av å være her inne? alle lurer jo på det de opplever om det er normalt og får lettere panikk når man oppdager at andre har andre opplevelser.

 

Alle svangerskap er forskjellige og det er vanskelig å si hva som er normalt. Så det jeg opplever av ting under svangerskapet kan være normalt for meg,men ikke for andre.

 

Er ikke meningen min å kritisere BIM,jeg har hatt stor nytte av å være her inne,men poenget mitt er at man kan bli for påvirket her inne og ender opp med å gruble for mye på ting. Jeg innrømmer lett at jeg er en av dem. Vi bør kanskje være litt selektiv og kritisk til hva vi leser.

 

Tilslutt så vil jeg ønske alle lykke til i svangerskapet!

 

Håper jeg fikk frem det jeg mente å få frem, er det flere som har tanker om dette?

 

Altså: ikke meningen å kritisere BIM eller noen,men bare ment som en liten tankevekker for alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for innlegg solstrålen og julemirakelet.

 

Jeg må si meg enig, jeg er ikke gravid, men begynt prøving sånn smått. vet vi ikke har klaffet på EL, men likevel er jeg skikkelig bekymra for at jeg ikke vil klare å bli gravid! Nettopp fordi det er så mange skumle historier her!

 

Men når det er sagt, så er jeg glad for at det finnes et slikt forum. Det er ofte slik at man skriver når man er bekymret for noe, og derfor blir det mye av problemfeltene rundt graviditet som kommer fram her. Vi må nok bli flinkere til å ta litt avstand til det vi leser, og fortsette å hjelpe og oppmuntre hverandre.

 

Det går vel som oftest greit, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempeglad for at et slikt forum finnes,men litt av poenget mitt er at mange (meg inkludert) går sikkert å bekymrer seg,tenker på ting som det sikkert ikke er noen grunn til å bekymre seg for, jeg kan lese om en liten ting, å så tenke på den tingen og finner ut at jeg ikke har opplevd det. Er et da noe galt tenker jeg,men som sagt så kan en ting være normalt for en person ,men trenger ikke å være normalt for meg f.eks. Jeg prøver å være litt kritisk til hva jeg leser,men ikke like lett hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

 

Hadde et innlegg her om dagen der jeg også villle si at dette 1 trimesteret lett kan bli et mareritt i stedet for kos, når man leser for mye!

 

Jeg vil heller ikke kritisere BIM, men av egen erfaring hadde jeg det nok mye bedre dei 2 svangerskapene jeg ikke var på BIM sidene!

 

Har storkost meg på 2 og 3 trimester, så det synes jeg er kjempehyggelig, men å lese om alle blødningene farene for SA og MA har gjort meg litt vettskremt og engstelig av og til!

 

Og da har jeg gått og kjent og engstet meg litt vel mye unødvendig!

 

 

Men for all del, vi er alle ulike og alle har sin mening og det aksepterer jeg! :-)

 

Og så er det jo litt sosialt og koselig å følge med andre i samme situasjon helt fra gravid til fødsel! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...