Gå til innhold

Skal alle ha mellomnavn for tiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg fikk barn, hadde jeg veldig lyst til å gi de to navn. Har fått veldig mye reaksjoner på det, hvorfor i all verden skal de ha to navn.

Når jeg undersøkte nærmere, fant jeg ut at ALLE unntatt meg i min familie har to navn! Mine tre søsken, foreldre, til sammen 7 tanter og onkler, 14 søskenbarn, besteforeldre, 11 gammeltanter/gammelonkler og oldeforeldre! Så tror ikke to navn er et nytt fenomen akkurat. :o)

Dessuten er det koselig med to navn!!

Jeg skal ha 1 fornavn og 1 etternavn. Synes det er synd med alle disse dobbeltnavnene som aldri blir brukt. Sjansen for at ungene blir kalt Kristoffer og Noah er overraskende stor, og da skjønner jeg ikke helt vitsen med dobbeltnavn så lenge det ikke er ett ganske kort og ett litt lenger som: Per Kristian. Familien min er FULL av dobbeltnavn som bare er "vedheng", kanskje derfor jeg vil bare ha 1 navn.

Annonse

Før jeg ble mor var jeg veldig for ett fornavn og ett etternavn, som jeg selv har. Siden barnet mitt har røtter i 3 land fra farssiden, ble dette noe helt annet å forholde seg til da vi skulle velge navn...Her ble det to fornavn, mitt etternavn som mellomnavn, og hans etternavn. Syns det ble mye, men slik ble det hos oss. Til daglig blir det å bruke første fornavn og etternavnet uansett.

Leste et sted at Kiefer Sutherland har 6 (eller var det mer?) fornavn. Tror ikke han har tatt skade av det...Men hva vet jeg...;-)

i vår familie har alle mellomnavn,så vi vil være med på å opprettholde den,selv om ikke mellomnavna er noe vi vanligvis bruker...men..kjekt å ha om noen i bhg eller skoleklasse skulle hete det samme da,siden vi ikke er av sorten som velger sære navn som irinius og slike ting;o)

vi valgte to navn på førstemann,og synes det er kjempe greit:) nå skal vi ha to navn på jenta og for å følge det opp litt. Synes dobbelnavn er nydelig jeg. dessuten har jeg og sambo temmelig kjedelige enkelt navn, så det ville vi ikke ha...Kall meg merkelig, men jeg liker litt spesielle navn. uten at de skal bli "unormale" da...Noen av forslagene her inne er kansje i drøyeste laget......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...