2005&2010 Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Det har jeg aldri hørt om, vi har gitt jenta vår soft is flere ganger, begynte å gi henne det, når varmen kom. Hun er idag 18mnd..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 De kan vel spise det, men det har vel noe med bakteriene som legger seg i softisen fra maskinen. Jeg ville heller gitt gutten iskrem eller saftis fra butikken.
Muffinsmamma Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 soft is er æsj æsj... samme som milk shake og slikt. Om det er bakterier i det blir man kjempematforgifta. Ville ikke gitt softis men vanlig is fra hennig olsen osv
mammmamia ** Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Fordi det er vanvittig mye bakterier i det! Maskinene blir ekstremt sjelden rengjort, og melkebakteriene kan gi alvorlig matforgiftning til små barn..! Det anbefales ikke å gi barn under 3 år soft is..!
mammatilelias Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Guttrn min er 19mnd og er kjempeglad i softis.Han får softis hver gang vi er på kjøpesenter.Han har aldrig blitt syk,og jeg har tenkt å fortsette å gi han softis.Det er såpass fokusert på bakterier i dag,at de fleste gjør vel rent.Er vel værre at de får jordbær i disse tider=)
vårspiren Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Jeg ble matforgifta av soft-is for et par måender siden. Det var helt grusomt- jeg kasta opp de første dagene og senere gikk det over i akutt diaré som varte i nesten to uker. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Ble totalt utmattet og dehydrert. Samboeren min måtte være hjemme fra jobb siden jeg ikke klarte å ta meg av datteren vår. Før var jeg ikke skeptisk til soft-is i det hele tatt, men nå velger jeg heller pinne-is. For det der vil jeg ikke risikere å utsette snuppa for. Jeg mener ikke at alle bør kutte soft-is, for jeg var sikkert maks uheldig. Men jeg tviler på at noen her hadde ivret etter å gi ungene sine soft-is om de hadde vært igjennom det samme som meg...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Oj=(Tok det lang tid fra du spiste isen til du ble syk da?Spiste softis i dag vi
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 hm... softismarskinene skal vaskes vær 14 dag. å skal pasturiseres vær kveld/natt. har aldri hørt om noen som har blitt syke før, men begge de stedene jeg jobba så har vi altid vær kjempenøye med vasken
Solitude Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 Vet ikke helt, men det kan jo være dette med bakteriene som de andre snakker om. Ikke alle som er like nøye med å følge vaskerutiner osv. Kansje fordi små barn bli fort uttørket hvis de får spysyke/diare som de kan få hvis de blir dårlige etter å ha spist softis ? Bare litt gjetting fra min side ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå