Gå til innhold

Føler kvalmen blir verre og verre :-(


*3 prinsesser + 1 prins*anno74

Anbefalte innlegg

begynte med å være kvalm og uggen helt fra uka før IKM men nå da jeg er i uke 7+2 er jeg bare blitt enda verre. Ligger bare på sofaen og fungerer ikke. Begynner ca i 11 tiden og stopper ikke før i 8 tiden på kvelden. Kvalmen sitter helt oppe i halsen,spyr ikke. Kjempe ubehaglig.

Så etter 8 på kvelden er det tid for vasking av hus og klær :-D

Er jo et godt tegn at symptomer er der da, eneste positive :-D

Andre som har det likedan? tips taes imot med et KJEMPE tusen takk.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Har hatt det en del slik jeg også, kvalm uten å kaste opp. Eneste som kan hjelpe litt er små, hyppige måltider, det blir i alle fall ikke bedre av å ikke spise! Og så blir jeg dårligere av å stresse.

 

Heldigvis har ikke kvalmen blitt mye verre, det har på en måte stabilisert seg, så det som plager meg mest, er trøttheten.

 

Er jo sant som du sier, det er jo tilbakemelding på at ting kan være i orden, og det er jo bra, men jeg håper du ikke blir mer plaget enn du er nå likevel!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Huff, ja jeg hadde det slik for bare tre-fire dager siden. Da hadde jeg vært konstant kvalm i nesten tre uker, uten stopp. Var til og med kvalm om nettene hvis jeg våknet da. Det er helt fælt. Gikk ned tre kilo ( kan leve med det, hehe). Men plutselig på onsdag etter at jeg hadde spist lunsj, så forsvant det. Det var helt merkelig, og jeg var fin hele resten av dagen. Fra og med da så har jeg kun vært dårlig på morgenen, og det gir seg innen en time etter frokost. Jeg er 8+2 i dag :) Håper det gir seg snart for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet hvordan du har det. Jeg er også kvalm hele tiden, og mellom 4 om natta og 3 om dagen så kaster jeg opp. Så rart, førr om kvelden er jeg nesten helt god. Da er det alt skal gjøres.... er jo litt slitsomt fordi man blir trett og sliten, men håper det går over snart.:-) Håper du blir bedre form snart. Legen sa til meg at selv om jeg ikke hadde lyst på mat, så var det verste for kvalmen å gå å være sulten. Spis lite og ofte. Jeg sverger til Ritz kjeks. Salt skal hjelpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg ekstra uggen en dag, og gikk og la meg. Ble bare verre og verre da...

 

Jeg gjør dette for å holde det litt i sjakk:

Ha drikke på nattbordet, evnt et eple, hvis du blir sulten i løpet av natten. Drikk eller spis før du går ut av senga. Spis frokost før du gjør noe annet(før dusj også) Lett mat er best. Ikke stress!

Siden du spiser lett mat krever dette at du spiser oftere i løpet av dagen. Drikk mye vann.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å ringe sykehuset for å få tatt abort! Så despereat var jeg av kvalme...

 

Men: Så fikk jeg ei dame som driver med hoeopati og øre-akupunktur til å komme hjem til meg. Hun satte 3 nåler i øret mitt mens jeg lå i sengen. Og det HJALP!

 

Noe å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også kvalm, men kaster ikke opp heldigvis, (bank i bordet...) kvalmen er til og fra hele dagen/kvelden, bra på natta. Har tatt akupunktur ifht. kvalme to ganger,første gangen synes jeg at det hjalp bra, nå siste uka etter den 2. behandlinga, så syns jeg ikke det har hjulpet... men jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært uten!! Men akupunktur hjelper i allefall for mange, så det kan være verdt å prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...