Gå til innhold

Noen som ennå ikke har kjent spark?

Anbefalte innlegg

Jeg er 22+5 uker og har enda ikke kjent noen verdens ting.

Var på ultralyd for ca 2 ukr siden og så at hun beveget seg, men kjenner ingenting.

Jordmor sa at morkaka lå ved fremveggen og at det derfor kan ta litt tid. Jeg er i tilegg endel overvektig og bærer på endel fett på magen og det kunne også ha noe å si.

Men i bledet gravid står det at man mest sannsynlig har kjent noe innen uke 18 og fra uke 25 skal man kjenne noe hver dag.

Må jeg bekymre meg?

Fortsetter under...

Man skal kjenne spark litt hver dag sa jordmor til meg, jeg er i uke 20, hvis ikke skulle man ringe fødeavd eller legen sin. Ikke alle kjenner det like sterkt tror jeg. Men du kan jo ta en tlf å høre med en jordmor kanskje.

Det at man er overvektig vet jeg ikke om har noe å si.

jeg ville nok ikke bekymret meg hvis jeg var deg! her inne på bim får jeg inntrykk av at "alle" kjenner noe rundt uke 15-19, men det er ikke det vandlige!

du får trøste deg med at det kommer når det kommer, og babisen er fremdeles ganske spe og pinglete, og klarer nok ikke å sparke hardt nok så man kjenner det gjennom morkake og mage-fett! :)

jeg har også morkaka foran, men ikke forann mormunnen, så jeg kjenner noe heelt nede i magen, men det er først nå jeg kjenner det daglig (dvs bare om kvelden når jeg ligger på rygg i senga)

det kan være du har morkaka litt "uheldig" plassert!

men som sagt, det kommer nok snart!

Jeg har også morkaka foran, og forsøker å smøre meg med tålmodighet. Den lille beveget seg som bare det på ultralyd, så jeg bekymrer meg ikke. Jeg er i uke 20 - og kjenner ingen verdens ting på tross av iherdig "kjenning-etter". Har hørt at det kan gå helt til uke 24 før man kjenner noe når livmora ligger foran, men så kan man være heldig å få kjenne det før.

Jeg kjente de første sparkene i uke 16, kjent 3-4 spark i løpet av ett par uke før det stoppet opp. Da vi var på ul i uke 19 så jm at morkaka lå foran. Dette har jeg skjønt kan være med på å dempe sparkene, siden morkaka fungere som en støttdemper for spark. Irriterende siden jeg allerede hadde kjent spark men jeg vet at alt står bra med den lille fordi jeg har smerter iforbindelse med at livmora strekker på seg og så har jeg hatt en litt vond runde med kynnere. Så det skulle vel tyde på at babyen vokser inni magen min :-)

Er også overvektig, så har ekstra støttdemping der og hehe

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Noen kjenner vist ikke spark før i uke 24. Man skal kjenne spark daglig fra uke 28. Syns mange her ine på BIM kjenner spark veldig tidlig... Ble ganske bekymret selv for det virket som alle kjente spark fra uke 13. Så har lest en del om det, og de fleste plassene står det at det vanlige for førstegangs fødende er fra uke 18-24. Har også morkaken på fremvegen, men har begynt så smått å kjenne spark nå. Er 21+5

Annonse

hvis alt var bra på ultralyd så er det nok ingen ting å bekymre seg for... Som du sa så hindrer nok morkaken litt. Det er ikke før i uke 25 du skal kjenne det hver dag. Innen den tid så har hun nok vokst såpass at sparkene blir kraftig nok til at du kjenner de.

Ps. moren min kjente ikke spark i noen av sine graviditeter, bare glidende bevegelser helt på slutten. Vi er alle forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...