Gå til innhold

Crosstrainer - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt min crosstrainer omtrent en gang i uka i 1,5 år. Kjøpt på sportsbutikk for ca 4.000. Det finnes både billigere og dyrere utgaver enn den jeg kjøpte.

Jeg synes det er bra trening. I begynnelsen vinglet jeg litt, men da jeg ble vant til bevegelsen gikk det greit.

Du blir jevnt sliten i hele kroppen på samme måte som svømming. Det er sunnere belastning enn f.eks en tredemølle, spesielt hvis du er litt tung. Og i motsetning til en trimsykkel, får du med overkroppen også. Jeg synes det er god trening.

Dessuten er det jo veldig fint å ha en trimmulighet innendørs hjemme. Som småbarnsmor finnes det jo tusen unnskyldninger for å ikke trene, men hvis man virkelig vil, finner man mulighetene...!

Det er ikke til å komme fra at det kan bli litt ensformig. Jeg setter på en god CD, gjerne litt høyt, det hjelper.

Takk igjen.

Enda mer mas:

Jeg så en crosstrainer på Ellos sine nettsider, og der sto det i omtalen at den ikke skal brukes av gravide.

Det står ingenting om det andre steder, og jeg leste et innlegg av en gravid som brukte det og var kjempefornøyd... Noen som vet?

Annonse

Jeg trodde det var trening med mye hopping, og virkelig hardtrening gravide skulle unngå? Hvis du stiller maskinen nokså lett blir jo dette som å gå tur med staver, skjønner ikke at det skulle være problematisk. Hvis du er/blir gravid, kan du jo spørre legen på neste kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...