Gå til innhold

svangerskapsdepresjoner?

Anbefalte innlegg

hei alle dere. begynner bli ganske redd.. de siste dagene har jeg vært fryktelig deprimert. hatt dem samme smertefulle klumpen i magen når noe veldi vondt skjer som å miste noen. føler meg tom for gode følelser og proppa med vonde. er over den tiden. forrige gang varte et år og takler absolutt ikke det igjen. gråter hele tiden og vil faktisk ikke annet. moren min hadde svangeskapsdepresjoner med lillebroren min. tror kanskje depresjonene har noe med fortiden å gjøre, der jeg ikke har en lys fortid med faren min. er 11+6 og har hørt disse depresjonene vanligvis ikke kommer før etter de 12 første ukene.

sorry om det ble klagende, men hva tror dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9722898-svangerskapsdepresjoner/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

hei.

vet ikke om jeg kan hjelpe, men har den samme vonde klumpen i magen. jeg slutta på antidepressive når jeg fikk vite at jeg var gravid for ca 3 uker siden. er nå 9 uker på vei. jeg råder deg til å oppsøke legen din og fortelle om hvordan du har det. det er veldig vanlig med svangerskapsdepresjoner, men det er viktig at du får hjelp. du blir sikkert henvist videre til psykolog, psykiater eller evntuelt gruppeterapi. det kommer an på hva du ønsker og hva som passer best for deg.

jeg har hatt en vanskelig barndom selv, og jeg vil tro at når hormonene herjer kroppen, så blir det lettere å bli innhentet av fortiden.

det viktigste er at du ikke skal slite med dette alene, men at du får noen å snakke med.

lykke til og håper du får det bedre. husk at du ikke er alene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...